Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av elanen
Blev förbannad när jag var på Biltema för att köpa ett bromsok. Hade skrivit upp numret på det ok som skall passa min bil. En 945:a-1991 årsmodell.
Bendix, VF, ej abs, 2+40 mm. Katalognr, 66-5014. Frågade killen om det bara var en kolv på var sida. Ja sa grabben i kassan för utlämning.
Vet att det bara är en kolv på min. Men när jag kom hem så var det två kolvar på var sida.
Har Girling i bak och är säker på Bendix i fram.
Vad är nu detta. Antingen så är det fel från fabrik eller så är det nån tomte som lagt tillbaks nån reklamation fel.
Asken var öppen när jag fick den.
Ser att 740 också har samma katalognummer 66-5014 för Bendix VF, ej Abs 2+40 mm.
Nån som med säkerhet vet hur det ligger till. Visst är det en kolv på min kärra i fram på var sida i oket.
Har inget minne av att det oket jag fick ser ut som det vi har bytt klossar på tidigare.
MVH Gunnar Jansson. PS, var visst nån tråd om det här ämnet när jag tidigare frågade om kvaliten på Biltemas ok.
Då nämndes att det bara skulle vara en kolv på min modell.
av elanen
Kan tillägga att det är flytande ok i fram. Girling har väl inte flytande ok.
av sicnarf
Du har fått felaktig bromsok.Men varför kollade du inte i oket i lådan om nu asken var bruten redan när du fick den?Det är säkert nån som lagt en reklamation fel och de har inte reagerat i affären.Så du får gå tillbaks och reklamera själv nu och säga som det är för det ska vara 1 kolv bara.Förresten,hur gick det med ditt spökande tomgångsproblem i en annan tråd?Du hade problemet 1 år sa du,men försvann bara sen.Fick du ordning på det?

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]