Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 740
Hej undrar om nån vet varför min 740 -88 aut B230f spikar och blåryker i uppförsbackar när den blir belastad kan hjälpa om man rycker i 3an. annars när man kör funkar den hur bra som helst. Har bytt toppackning
av Hemulen
Lite toppad,men i dina kläder skulle jag kompressionsprova motorn för att säkerställa att kolvarna pallar trycket och ventilerna inte ballat ur. :-)-) .
Användarvisningsbild
av Claes74
du har inte fått kamremmen en kugg fel? låter ju som om den tänder något för tidigt.
av Hemulen
Tycker det borde vara kolv eller ventiler om det tokryker,hade själv en b18 som tokrykte och där var det en ventil som spökade ,ja, till och med stämplade kolven så man såg ett tydligt avtryck från ventilel i kolvens topp! Dock ev tillverkningsnummer! :lol:
av 740
Claes74 skrev:du har inte fått kamremmen en kugg fel? låter ju som om den tänder något för tidigt.
Hej har kuggat om kamremmen blev bättre spikar inte men om man kickdownar så dör den efter en stund och börjar blåryka.
av 740
Hemulen skrev:Tycker det borde vara kolv eller ventiler om det tokryker,hade själv en b18 som tokrykte och där var det en ventil som spökade ,ja, till och med stämplade kolven så man såg ett tydligt avtryck från ventilel i kolvens topp! Dock ev tillverkningsnummer! :lol:
Hej ventilerna såg bra ut när jag bytte toppackning kanske skulle ta ett kompprov

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]