- tor 29 jan 2009, 14:16
Det skiljer bara 20 tkr mellan en vanlig A4:a (med proline) och Q5 [med 2-liters dieseln], vi kanske får ställa frågan: Varför köpa A4 Allroad när det finns Q5? Q5 är iaf rymligare än A4.
Amli skrev:Vi har undrat när denna bil ska komma, det står på Svenska Audis hemsida att den ska komma under året, men inte mer. Man kan däremot undra vilken typ av "Allroad" det blir, blir den som A6 med all möjlig utrustning, luftfjädring mm så kan den bli väldigt dyr.andreas_lofgren skrev:Visst har du rätt i det du säger. Men XC60 vs. XC70 är det många som väljer XC70 just för den högre dragvikten samt att den är rymligare. XC60 kan jag tänka mig tilltalar många tack vare fräck design (smaksak givetvis) och just biltypen. Men om jag tänker efter och rannsakar mig själv så hade å andra sidan inte BMW sålt en enda X6 enligt mitt resonemang.Amli skrev:Beroende på vad denna kommer kosta kan jag inte komma på en enda anledning till att köpa Q5 såvida man inte älskar biltypen vill säga.Med samma resonemang finns väl ingen anledning i världen att köpa XC60 heller eftersom XC70 finns?
http://www.automotorsport.se/news/16937 ... n%C3%A8ve/![]()
Eftersom det inte finns några fakta på kommande A4 allroad ska jag lugna ner mig med uttalande tills bilen åtminstone är officiellt presenterad ;-//
Det skiljer bara 20 tkr mellan en vanlig A4:a (med proline) och Q5 [med 2-liters dieseln], vi kanske får ställa frågan: Varför köpa A4 Allroad när det finns Q5? Q5 är iaf rymligare än A4.