- fre 30 jan 2009, 16:49
Det är roligt det här med priser på service.
då det varit en del diskution i olika trådar angående priser & vad som ingår, samt vilket matrial man får m.m.
så gjorde jag en egen lite undersökning :lol:
jag ringde mekonomen o fråga vad service på min bil kosta (helt ospecefiserat, jag är ju kund o kan inget om bilar) dom fråga regnumer & hur långt den hade gått, samt personuppgifter. Min bil är utagen 1999-11-25 har gått 8600 mil.
dom ringde tillbaka med ett pris 2737:-
Jag fråga vad som ingick, det var olja, filter & cupefilter, samt massa kontroller.
då fråga jag om det ingick kamrems byte, det gjrde det inte.
när är det dags för det då? det svara dom inte på, pratade istället bort det hela, o tala om at jag hade fått pris på en 9000 mila service, eftersom bilen gått 8600 mil. OK sa jag o repiterade, det är alltså en 9000 mila service jag fått pris på. JA svara hon, o efter det avsluta vi samtalet
det vi vet är alltså att bilen är snart 10 år & har gått 8600 mil, servicen kostar 2737:- (priset är INKLUSIVE en 15% rabatt som alla volvoägare tydligen får just nu)
Nu är det bara det att bilen har 2000 mils intervall, så den kan inte ha en 9000 mila service !
Sen så är det 10 års gräns på kamremen, så man borde ha sålt på att kamrems byte!
Bilar med luftkvalite system ska ha kolfilter till cupefiltret (det var ingen som fråga om jag hade det)
Men om vi skiter i detta o kollar vad motsvarande service (en bas service) kostar hoss den volvo handlare jag är anställd hoss, så tar vi 2300:- (deta är ordenarie pris, helt UTAN rabatter)
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.