Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rickard84
kolla bränsletrycksregulatorn å "spridarrelät" som sitter på expansionskärlet

hade även tagit en titt på fördelarlocket och rotorn, kan vara så enkelt...

om du har en 88B med LH2,4 kan du läsa ut felkoder.. har för mig att LMM slutar på 016.

har du en tidig 88 ´a heter den istället 007 på sluter har du LH2,2, Å du kan inte läsa av några felkoder
Användarvisningsbild
av sidhabo
rickard84 skrev: om du har en 88B med LH2,4 kan du läsa ut felkoder.. har för mig att LMM slutar på 016.
har du en tidig 88 ´a heter den istället 007 på sluter har du LH2,2, Å du kan inte läsa av några felkoder
Var hittar man dom där siffrorna i så fall rickard84 ... 007 eller 016 ? Är ju alltid ett litet aber att veta ifall nån har -88a eller -88b.
av volvodennis
ska kolla säkring11 sen:P
jodå fick igånf min :) det var hallgivaren hehe :P
hon har ingen med felkoder..

ingen som hur mkt glapp får det va i en styrled på besiktning och hur e det den inte får glappa? asså typ sidled, uppochner
av volvodennis
har provat byta te en fördelare som ja vet funkar, men den vill inte ändå.
men tog väck lmm, och startar den och går varva upp den om man "smeker" gasen men råkar man ta bara en mm för mkt på gasen så dör den direkt.
har kollat stiften och dom va väldigt sotiga, har dock inte kollat säkring 11, batterina har tatt slut i multimetern men ska byta dom och kolla säkringen
Användarvisningsbild
av sidhabo
volvodennis skrev:har provat byta te en fördelare som ja vet funkar, men den vill inte ändå.
men tog väck lmm, och startar den och går varva upp den om man "smeker" gasen men råkar man ta bara en mm för mkt på gasen så dör den direkt.
har kollat stiften och dom va väldigt sotiga, har dock inte kollat säkring 11, batterina har tatt slut i multimetern men ska byta dom och kolla säkringen
Om du har sotiga stift så är det nog inte så intressant att kolla säkring 11. Det är ju bara för att kolla att pumpen ger soppa, och det lär den väl göra ifall du har sotiga stift (efter att du gjort ren dom !! ... eller ? ).
Vore nog en fördel ifall du startar en egen tråd för din syrras fel. Annars blir det rätt förvirrande för folk som läser tidigare i tråden om felen för din bil.
Användarvisningsbild
av emwtur
volvodennis skrev:vadå starta ny tråd om syrrans bil? :S denna tråden är bara om hennes bil
Tror han menar att du först frågade om Startproblem och sedan slängde in en fråga om styrleder.

/emwtur
Användarvisningsbild
av sidhabo
volvodennis skrev:vadå starta ny tråd om syrrans bil? :S denna tråden är bara om hennes bil
Äh, sorry volvodennis. Du har så rätt. Det var jag som snurrade till det ... he he.
av rickard84
sidhabo skrev:
rickard84 skrev: om du har en 88B med LH2,4 kan du läsa ut felkoder.. har för mig att LMM slutar på 016.
Var hittar man dom där siffrorna i så fall rickard84 ... 007 eller 016 ? Är ju alltid ett litet aber att veta ifall nån har -88a eller -88b.
På LMM!!!
LMM sitter precis vid luftfiltret

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]