- mån 26 jan 2009, 22:26
Ifallet Audi/Skoda och Ford/Volvo så ser jag på det så här. I VAG-koncernen så utvecklas det mesta nya för Audi och sen får dessa komponenter "ramla" ner i hierarkin. I fallet Ford/Volvo så får Volvo hålla till godo med mycket komponeter utvecklade för en billigare bil. Där "ramlar" komponenterna så att säga uppåt i hierarkin.
XC90_Executive skrev:Vet du, jag läste en test för inte allt så länge sen där det var en Volvo och en Skoda som testades. Hur ska vi tolka det?bilgalen skrev:Hur är det nu med XC60 och släktskapet till Ford Kuga?
Att XC60 är en större och rymligare bil än Tiguan det behöver vi inte diskutera, det är fakta! Men att säga att Volvo spelar i en annan liga än Vw det håller jag absolut inte med om. Volvo konkurrerar mer med Vw än med Audi, Bmw. Bara inbitna Volvonördar kan påstå annat.
XC60 och Kuga är släktingar. Lika mycket som Skoda Superb och Audi A6 är släktingar t.ex.
Men du seriöst, isåfall får du höra av dig till alla motortidningar (och motorprogram) i hela världen och berätta att XC60, Q5 och X3 inte kan jämföras. Läste precien en TV där Q5 vann över XC60 med ett poäng. Q5 fick 8 i ronden motor/växellåda och XC60 D5 fick 7.
Ifallet Audi/Skoda och Ford/Volvo så ser jag på det så här. I VAG-koncernen så utvecklas det mesta nya för Audi och sen får dessa komponenter "ramla" ner i hierarkin. I fallet Ford/Volvo så får Volvo hålla till godo med mycket komponeter utvecklade för en billigare bil. Där "ramlar" komponenterna så att säga uppåt i hierarkin.