Tack för alla svar, har dock varit frånkopplad ett par dagar (Vemdalen, blåsigt men fina backar och bra After-Ski)
Anledningen till att jag skrev denna tråd var att min kollega råkade ut för detta och eftersom jag har en likadan motor ( om än lite nyare, -06:a) och började fundera om hur man ska göra för att inte hamna i samma situation. Kollegan byter nog motorn, jag hade nog aldrig gått med på detta förrän alla andra vägar varit testade. 28 lax är ju en del....
Läste på de svar som inkommit och ser att det finns ett antal förslag till hur man kan göra. Det låter ju betryggande att det verkar finnas andra alternativ än ett motorbyte.
Men jag förstår inte hur motorn kan koksa på så "kort" tid och då man servat den som man ska.
Och att de på Volvo inte märker något förrän det är för sent. Man blir ju lite bekymrad. Nu kan det ju vara så att motorn varit med om något som inte kommit fram, men ändå...
Så tack igen, men jag har ännu inga problem med min V70-06:a. Ska fortsättningsvis hålla koll på oljan i min motor så att jag förhoppningsvis kan se om den börjar koksa i tid.
/J-A N