Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paltn
Tjenna!

(Har en 850 från -93)

Nu är det så att fläckten stannar helt då jag drar spaken på reglaget till 4:an.
Hur ska jag åtgärda detta?

Tacksam för svar :D

// Paltn
av *pettson*
Paltn skrev:Tjenna!

(Har en 850 från -93)

Nu är det så att fläckten stannar helt då jag drar spaken på reglaget till 4:an.

// Paltn
Tja.. jag får FÖRMODA att du har vanlig fläkt och inte klimator..
Öppna handskfacket, skruva ur insatsen. Ta bort insatsen.. Kika in till vänster. Du har ett blått relä där (om ingen bytt). Som är ett dubbelrelä. Troligen har det brunnit upp. Det sköter endast hastighet 4. Prova, nöjd med resultatet?.. skruva tillbaka.
Användarvisningsbild
av Hilmer
*pettson* skrev:

(Har en 850 från -93)

// Paltn
Öppna handskfacket, skruva ur insatsen. Ta bort insatsen.. Kika in till vänster. Du har ett blått relä där (om ingen bytt). Som är ett dubbelrelä. Troligen har det brunnit upp. Det sköter endast hastighet 4. Prova, nöjd med resultatet?.. skruva tillbaka.
Vad menar du med "dubbelrelä"!?
Jag monterade ett vanligt 30A extraljusrelä på min med gott resultat, men blev ju så klart lite fundersam nu när du skriver dubbelreä :???:
av *pettson*
Hilmer skrev:
*pettson* skrev:

(Har en 850 från -93)

// Paltn
Vad menar du med "dubbelrelä"!?
Jag monterade ett vanligt 30A extraljusrelä på min med gott resultat, men blev ju så klart lite fundersam nu när du skriver dubbelreä :???:
Då går det utmärkt att montera ett sådant. Reläet som satt orginal i min 92:A var ett med dubbla 87 utgångar på. Har dock inte kikat på elschemat om det är nödvändigt.
Användarvisningsbild
av Hilmer
*pettson* skrev: Då går det utmärkt att montera ett sådant. Reläet som satt orginal i min 92:A var ett med dubbla 87 utgångar på. Har dock inte kikat på elschemat om det är nödvändigt.
Det där förklarade ju en del, trodde du syftade på nåt mer avancerat än så ;)
Är inte säker på exakt vilken modell jag monterade, bara att det var ett 30A relä.

Har du kollat på volvopartswebstore.com D&au[…]

World of Volvo

Coolt! :-) Hur var museet i övrigt, är […]

Ventiler!

Är väl bara sätta i 2.5T ventiler, […]

Så här ... "Renoverar strålk[…]