Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Qaskiz skrev:Den ena volvoverkstan är kanon, serviceinriktade och verkligen jättetrevliga. Men sen kommer man till nästa och det är ungefär lika kasst som den andra är bra. Otrevliga och det tar evigheter för dom att fixa de allra minsta grejerna, tyvärr så läggs det mesta ner och förflyttas till denna verkstad eftersom den är på en större ort så nu får man nästan alltid välja den om det är något som ska åtgärdas. Min försäkring kräver ju att det är en volvoverkstad som sköter det hela med, tyvärr

men du kan ju åka till annan ort om du inte är nöjd ! ja vist tar det tid o är lite jobbigare, men om resultatet blir bra & det blir billigare så kanske det kan vara värt besväret?
Användarvisningsbild
av CarMan
Fasta prisr är bra!
Du vet vad som ska göras, du vet vad det kostar INNAN du lämnar in bilen, du kan altså välja att inte lämna in bilen.
så att efteråt stå o tjafsa om att det tog ju bara 30 min, är ju löjligt. du har ju fått exakt det jobbet du villa ha & det kostar exakt det ni kom överens om !!!

(det är alltid samma tjafs om detta) Varför ifåga sätter man inte priset på fönsterputsning tilexempel (kostar det X antal kronor/ ruta, oavsett vilken tid det tar) samma sak gäller när du lämnar bilen på tvätt, du betalar ett fast pris, oavsett om killen har bra "maskiner" o är duktig, så han gör det extremt fort eller ej, samma pris!!! Men sånt ifråga sätts inte...

fast pris är fast pris, o det är mycket bra !!!

själv kan jag bli iriterad på tandläkaren eller sotaren, även dessa har ju fast pris, men inte är dom så seriösa så dom kan tala om vad det kostariförväg, det ska man få ringa o fråga o stå i kö, o vänta till en annandag för att ringa under rätt telefon tid m.m.
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Billigare blir det inte och jag har tyvärr inte tid att flänga mer än nödvändigt när bilen ska in. Men det är ju inte speciellt ofta man har dom inne så jag ser det inte som nåt större problem. Numera säger jag till dom att om delarna dröjer så vill jag ha bilen tills de kommit
Användarvisningsbild
av CarMan
Qaskiz skrev:Billigare blir det inte och jag har tyvärr inte tid att flänga mer än nödvändigt när bilen ska in. Men det är ju inte speciellt ofta man har dom inne så jag ser det inte som nåt större problem. Numera säger jag till dom att om delarna dröjer så vill jag ha bilen tills de kommit
fast pris kan både bli billigare & dyrare, men det är inte det som är saken. Grejen är att man vat EXAKT vad det kommer att kosta.
det man ska pasa sig för är att bli lurad av en verksta som har låg timpening, detta ger sällan så lågt total pris som det kan verka!
av jhenrikj
Jag får alltid fasta priser hos min volvoverkstad....och slutnotan blir alltid billigare än de sa från början (nån hundring eller så, och det utan rabatter, sen har jag ju 10% på det mesta eftersom man kör en gammal skorv)....det gillar jag skarpt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag håller med CarMan, man vet alltid exakt kostnad, skulle det vara något så ringer de alltid och frågar "X delen är sliten, ska vi byta den? Då kommer det kostaXXX kronor" osv, man får inga obehagliga överraskningar sen!

/Kalle

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]

Koppling föll i golvet

Nivån såg bra ut. Har nu beställ[…]

Första bytet på en Bosch-verkstad, and[…]

Hejsan. Ja det är så att jag är in[…]