Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Blender skrev:Jag bytte till mig den för 1 vecka sen... Hade hade bara haft bilen i typ ett halv år... Han sa att den var urkopplad men då klisterlappen som visar att man inte ska ha barn fram satt kvar blir man ju lite fundersam...
Var väl tänkt att jag skulle vara ute å fixa lite me bilen idag men... blev ju snöstorm ute :/ Inge garage så de får vänta....
Klisterlappen har rätt. Du ska inte ha barnet bakåtvänt fram, för även om laddningen är urkopplad så finns den där och otur finns. Har du tankarna på att ändå montera bakåtvänt fram så är ju tipset att göra som nån sa. Ur med laddningen helt ur bilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
du kan givetvis ha en bakåtvänd barnstol om airbagen är urkopplad, det är ju hela grejen !

klisterlappen sätts dit av fabriken ! den andra mindre klisterlappen sätt dit av firman som kopplar ur airbagen, man tar aldrig bort nån klisterlapp.

Värt att veta är att man INTE ska ha nån sittande framåtvänd som är kortare än 140cm (även om dom sitter på bälteskudde) om airbagen är inkopplad.
Detta missar många. då o då får man in blar med barnkudde fram & en akriv airbag!!!
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]