Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jenix777
Hej, har precis inhandlat en XC90 och förra ägaren var tydligen rökare eller har i vart fall transporterat rökare. Efter en ordentlig urstädning så har jag upptäckt ett par brännmärken (hål) på klädseln. Dels är det på sittdynan på en av ytterplatserna på andra sätesraden och på baksidan av nackstödet på en av stolarna i tredje raden (fattar dock inte hur det gått till).

Vad gör man? Kan man byta klädsel/sätet på andra raden? Kan man byta/laga nackstödet på tredje raden?

Klädseln är halvskinn (Grå), brännmärket på sätet är i skarven mellan tyg och skinn så båda har skadats, på nackstödet är det bara skinn.

Pratade med en kamrat som har en V70N, han hade haft inbrott och baksidan på passagerarsätet hade fått skador i skinnet och det kunde visst Volvo laga (tror dom brände med något, vet inte exakt).
Användarvisningsbild
av bjornw
Vi har några mekaniska skador på vår klädsel och vi har fått förslaget från verkstan att byta klädseln på de ställena. Det går att byta bara dynan eller bara ryggen, man "trär" av och på klädseln. Det finns ett ganska gott utbud av begagnade klädslar på skroten till hyffsade priser.

Vi har inte kommit till skott med att laga våra så jag kan inte säga hur lätt/svårt det är.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
klädseln sitter fast med x antal metall clips (så en avbitare tillhands skadar inte), om du nu inte fixar ny metall clips (vet ej om det överhuvudtaget går) så kan man fästa den nya klädseln med mindre buntsband :wink:
Användarvisningsbild
av henka35
Alla delar går att köpa löst hos volvo.

//Henrik
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw