- fre 23 jan 2009, 13:09
Nu börjar jag bli riktigt less. Spolarvätskan fryser någonstans mellan pumpen och munstyckena på huven. Jag har varit runt på alla lättåtkomliga ställen och värmt slangen med en varmluftspistol men lyckas inte tina upp det när det väl frysit. Får den stå varmt ett tag så tinar den förståss. Jag kör med minst 50/50 blanding och inget snålvatten så det är inte problemet. Det fryser inte i tanken och lyktspolningen funkar. Det räcker med att den står 1-2 dagar i några minusgrader så fryser det.
Min teori är att det är ett läckage någonstans på slangen så spriten kan dunsta bort och lämna vatten kvar. Någon som vet var backventilerna sitter? Finns det någon avluftning eller liknande på slangen som kan ställa till det? Alla ideer mottages!
Min teori är att det är ett läckage någonstans på slangen så spriten kan dunsta bort och lämna vatten kvar. Någon som vet var backventilerna sitter? Finns det någon avluftning eller liknande på slangen som kan ställa till det? Alla ideer mottages!
En automobil framföres av människor. Grundprincipen för allt konstruktionsarbete är och måste därför vara: Säkerhet. - Gustaf Larsson 1936