Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
Atog skrev:har bytt batteri i dosan och den lyser när man trycker på knappen, men inte låser den upp bilen. Dessutom så är ju startmotorn blockerad också. Finns det inte nått enkelt sätt att koppla bort hela larmet och immobin.
du menar som typ inbrottstjuvar kan göra :-)
det SKALL väl inte vara lätt !

/emwtur
Användarvisningsbild
av Atog
hmmm du har nog rätt i att det inte ska vara så lätt, men på nått jäkla sätt måste man vell kunna få bort skiten. börja bli less på den nu. Pratade med volvo också och dom var mest fundersam på att det var ett larm med grådosan med röd rand på skulle tydligen vara något annat larm efter 94á. Så man får hoppas att jag fått rätt larmdosa, börjar ju fundera
Användarvisningsbild
av Cerwin
Hade samma problem glapp i relät.

Gjorde så att jag slog på plast skyddet under ratten därunder sitter larmrelät då släppte startspärren.
Kollat relät?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Om du kollar kablarna som går till tändningslåset kanhända du ser att en av kablarna dit är kapad och går via en sladd som går till larmet. I så fall kan du bara plocka bort den kabeln och sätta ihop skarven till tändningslåset som det var innan larmet kom på . Fast vet inte om det är gjort så även för orginal larmet ....
Om du har tur med detta kan du åtminstonde starta bilen ...
av DDD
Prova att starta bilen med starthjälp precis som om batteriet hade laddat ur. Om detta fungerar kolla Sparks svar angående omprogramering. Kan lägga in den på Svenska vid behov. :)
Skriv i tråden igen tack om vad som hände etc.
Användarvisningsbild
av Atog
Tröttnade på larmstrulet och letade åt vad som lät under instrumentbrädan. Tog därefter bort det relä som lät och byglade kabel till startmotorn. så nu funkar det fint. Pratade även med volvo och dom sa att jag kunde komma dit med larmreläet så skulle dom nolla det så man kunde programera in fjärrdosa igen. Tyvärr så verkar det inte finnas nya fjärrdosor att köpa så det känns lite osäkert att sätta tillbaka larmet och startspärren igen.
Kan tillägga att detta ju är en diesel så startspärren går bara på startmotorn kan ju vara annat på bensinare.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Atog skrev:Tröttnade på larmstrulet och letade åt vad som lät under instrumentbrädan. Tog därefter bort det relä som lät och byglade kabel till startmotorn. så nu funkar det fint. Pratade även med volvo och dom sa att jag kunde komma dit med larmreläet så skulle dom nolla det så man kunde programera in fjärrdosa igen. Tyvärr så verkar det inte finnas nya fjärrdosor att köpa så det känns lite osäkert att sätta tillbaka larmet och startspärren igen.
Kan tillägga att detta ju är en diesel så startspärren går bara på startmotorn kan ju vara annat på bensinare.
Grattis ... Har också en del problem med mitt larm. Det slår på lite slumpmässigt när man inte vill det :evil:
Kanske också kan bli av med det mha dina tips :mrgreen:
Elpriset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8MWJE/regeri[…]

Äntligen fått tillbaka min bil, inte f&[…]

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]