Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Jo det är en möjlighet såklart. Får göra det i värsta fall.
Tänkte mest om det ändå fanns kontakter att köpa löst för några kronor så kunde jag kosta på mig det.
Användarvisningsbild
av Micke_vb
andreas 80 skrev:Tar upp denna tråden igen...
Jag undrar om det är någon som vet vilket art.nr kontaktdonet som man kopplar in i kontakten under luftburken har. Och kommer kontaktdonet med några sladdar framdragna, eller måste man köpa till dem med?

Jag var inne och pratade med en försäljare på bilia, men han hittade inte den. Han ville sälja på mig hela kabelsatsen.

Jag har redan extraljusknappen, kablage & relä är framdraget, endast anslutning mot kontakten kvar.

Mvh
Kontaktdon: 9168863 204:75 + stift
av perjak
falcon skrev:japp efter en del pillande så sitter dom på plats, det lilla jag har hunnit att testa dom så verkar dom lysa utav bara he*v*te.
Lite små jobbigt att gömma balasterna snyggt, annars enkelt.
Jag ska precis göra samma övning. Var satte du ballasterna?
av perjak
henka35 skrev:
Blir nog guld!!! 50W xenon brukar behöva separata matningar via ett eget relä till varje lampa. Har monterat det på en kompis V70N i 3 st Big Knick. De fixar du alla gånger :-)-)
Är det orginal NBB Xenon eller konverterade halogenare??

Mvh Henrik

Beror detta enbart på startspiken i ledningen? Jag har i dag 3X100 W och ska ersätta dessa med tre xenon. Om kablar m.m. pallat tidigare last borde de väl klara tre xenon utan problem. Eller?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Micke_vb skrev:
Kontaktdon: 9168863 204:75 + stift
Tack!
Men om det kostar över 200:- för bara kontakten vet jag inte om det känns värt det.
Tror jag går på falcon's variant med strömtjuv bakom kontakten isåfall.

/Andreas
Användarvisningsbild
av falcon
Jag satte fast ballasterna i plasten framför kylaren ( motbalken) fästena som följde med böjde jag i ena kanten så dom hakade fast i övre delen av plasten och en m6 bult och mutter i underkant
, kablarna drog jag ut mellan grillen och och plasten nertill.
av perjak
falcon skrev:Jag satte fast ballasterna i plasten framför kylaren ( motbalken) fästena som följde med böjde jag i ena kanten så dom hakade fast i övre delen av plasten och en m6 bult och mutter i underkant
, kablarna drog jag ut mellan grillen och och plasten nertill.
Kom du åt att göra det genom grillen eller var du tvungen att riva fronten?
Användarvisningsbild
av falcon
då jag plockade bort torkarna samtidigt så rev jag fronten, men det tar ca 5min att göra, jag anser att det dom 5min det tar är det värt.
Användarvisningsbild
av Micke_vb
falcon skrev:då jag plockade bort torkarna samtidigt så rev jag fronten, men det tar ca 5min att göra, jag anser att det dom 5min det tar är det värt.
Hur sitter fronten fast..?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka