Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Botte
HJÄLP ?:-/ . Min innerbelysning funkar inte som den ska.När jag ställer knappen i taket på dörr så lyser det för jämnan, som om jag hade ställt den åt det andra hållet. Kan det vara relät och var sitter det i så fall? Hjälp mig jag är mörkrädd :-O) . /Botte
Användarvisningsbild
av emwtur
snarare någon kontakt dörrarna som är trasig så att den tror att en dörr är öppen!

Välkommen förresten !

/emwtur
av Botte
Tackar emwtur för välkomnandet. Men belysningen som sitter under instrumentbrädan funkar som dom ska , så jag tror inte det är fel kontakterna.
av *pettson*
Botte skrev:Tackar emwtur för välkomnandet. Men belysningen som sitter under instrumentbrädan funkar som dom ska , så jag tror inte det är fel kontakterna.
Och du har naturligtvis tryckt på strömbrytarna i taket så att dom är off. Menar knapparna för spotbelysning på varje sida?
Användarvisningsbild
av emwtur
Botte skrev: Men belysningen som sitter under instrumentbrädan funkar som dom ska , så jag tror inte det är fel kontakterna.
Tror det är olika brytare till "instegsbelysningen" och "innerbelysningen"
Min 850:a fungerar precis som din - ibland !
dessutom finns det ju en fördröjning av innerbelysningen som kan krångla!

I vilket fall som helst - JAG vågar inte lita på att innerbelysningen slocknar på min bil - så den är ställd i läge "AV" sedan räcker instegsbelysningen så att jag hittar knappen i taket om jag känner att jag behöver den !

/emwtur
Användarvisningsbild
av Fisch
Jag hade likadant också. Det var en brytare på en bakdörr om gick sönder för mig.

Stäng samtliga lampor uppe i taket, så slipper du problemet.

Hej! Det ska gå att programmera in den funk[…]

745 ojämn tomgång

Det hjälper inte att "rycka kablen"[…]

På äldre generationer behöver man […]

Uppdatering av infotainment 2025

Hoppas den nya stora uppdateringen kommer snart. L[…]