Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Scor320
Hej

Har problem med larmet på min 940 -93.

Det sitter ett larm från Volvo. Larmet började krångla för 4 månader sen. Då slutade vi helt enkelt att aktivera larmet med fjärrkontrollen, vi låste bara bilen med nyckeln. Detta har fungerat bra fram tills idag då larmet på något sätt har aktiverat sig själv ???

Med fjärrkontrollen lyckas vi varken låsa upp eller larma av bilen. Det går dock att låsa upp centallåset med nyckeln, men larmet går och någon form av startspärr släpper inte fram ström till tändningen.

Det är manuell växellåda.

Har larmet "hängt sig"? Kan det hjälpa att koppla loss batteriet? Lyckas inte sätta larmet i serviceläge då bilen ej går att starta.

// Gösta
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vilket larm är det? Grå, ganska stor fjärr med knapp i hörnet och en dosa med knappar och lysdioder på A-stolpen?
av Scor320
Hej

Din beskrivning stämmer, fjärrkontrollen är en ganska stor grå dosa med endast en knapp uppe i vänstra hörnet och en lysdiod i högra hörnet.

// Gösta
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ok, det går att programmera in fjärren själv om den tappas bort, men problemet är att det måste göras med avaktiverat larm...
Bild
Bild
av janne44
Hej! Hade problem med att startspärren gick in och blockerade startmotorn. Nu är detta över 10års sen, men det finns 3 hängsäkringar till larmet under insrumentbrädan. Rosa och ljusblåa kablar. Har för mej att jag tvinnade ihop rosa för sej och blått för sej. Eller om jag gjorde någon typ av bygling. som sagt detta var över 10 år sen, så minnet spelar mej ett spratt kanske. På detta sätt satte jag startspärren ur spel. Men resten av larmet funkade ändå. Lycka till. Janne
Användarvisningsbild
av Atog
var och handlade en 940-96á i förra veckan lyckades lösa ut larmet det första jag gjorde. har fortfarande inte fått till det så att jag kan starta bilen och nu när jag fick fjärrdosan till bilen så går larmet inte hur heller.
Vad göra, har ni några nya förslag utöver dom som finns i denna tråd.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Atog skrev:var och handlade en 940-96á i förra veckan lyckades lösa ut larmet det första jag gjorde. har fortfarande inte fått till det så att jag kan starta bilen och nu när jag fick fjärrdosan till bilen så går larmet inte hur heller.
Vad göra, har ni några nya förslag utöver dom som finns i denna tråd.
Och du har kollat batteriet i dosan .... ? Händer nåt alls när du trycker på fjärren ?
Användarvisningsbild
av Atog
har bytt batteri i dosan och den lyser när man trycker på knappen, men inte låser den upp bilen. Dessutom så är ju startmotorn blockerad också. Finns det inte nått enkelt sätt att koppla bort hela larmet och immobin.

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]