Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carbon
Halloj
När jag kom ut i dag så var min 855-94 blöt på insidan av vindrutan, den har stått i 3dar och det är ej något rosthål,
är det någon som upplevt liknande problem och var kommer vattnet ifrån? ??:-/

Carbon
av birger24
Kan kanske ha blitt frost på insidan av rutan som sedan har tinat när solen har lyst på bilen.
Annars så har jag inget bättre tips.
av *pettson*
carbon skrev:Halloj
När jag kom ut i dag så var min 855-94 blöt på insidan av vindrutan, den har stått i 3dar och det är ej något rosthål,
är det någon som upplevt liknande problem och var kommer vattnet ifrån? ??:-/

Carbon
Det vanligaste är att man burit med sej fukt in i bilen genom regn och snö. Även bilens inredning suger fukt ur luften. När du sen parkerat t.ex i solen så värms det upp ihop med luften och vattnet kondenserar på rutorna.
av sssljo
Hur är med övriga i familjen, kanske ett fönster som inte riktigt var stängt? Nånting snöigt i bagaget? Har du haft fenomenet tidigare? Kan ju vara väder beroende.
av patrix
Det kan vara ditt värmepaket som börjat läcka. Kolla om det är fuktigt och luktar glykol under mattan vid främre passagerarsätet.
av *pettson*
patrix skrev:Det kan vara ditt värmepaket som börjat läcka. Kolla om det är fuktigt och luktar glykol under mattan vid främre passagerarsätet.
löses mycket enklare.. dra ett finger i fukten och smaka.. är det sött? Byt värmepaket. Man brukar inte heller missa doften av varm glykol när man sätter sej i en bil :-)-)
Uppdatering av infotainment 2025

Hoppas den nya stora uppdateringen kommer snart. L[…]

Hej på er alla! Ny på forumet här[…]

745 ojämn tomgång

Felkoder...... Om det är fel på lambdas[…]

Har vid flera tillfällen under åren st&[…]