Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tombac
tänkte höra om nån vet dettta..
på ena sidobackspegeln funkar inte elspegeljusteringen,man kan justera spegeln upp o ner men INTE åt sidorna..vad kan det vara för fel?
och sen hur man får bort själva spegeln,,,kollade här på forumet om att ta bort på en 740 om det kan va likadant, men hittade ingen grej att haka loss när jag kollade in med ficklampa..

tack ?:-/
Användarvisningsbild
av CP2
Du får, trots det känns vansinnigt, helt enkelt bryta loss den ur själva spegelhuset. Glaset är nämligen fastsatt med plasthakar som släpper med lite, som det känns, onödigt våld. Glaset är kopplat till spegelhuset med två kablar. Sedan trycks spegeln tillbaka på motsvarande sätt. Bakom dörrsidan direkt under spegeln sitter en elkoppling till backspegeln, den kontakten kan ha ärjat ihop och orsaka glappkontakt. Sen att det är en massa plast som har en tendens gå sönder när man ska ha loss dörrsidan är dock en helt annan sak......
Användarvisningsbild
av volvo_c70
Prova med att spruta in lite 5.56 eller liknade i styrknappen. I mitt fall räckte det för att den skulle fungera igen. Hade antagligen bildas lite oxid. Kan vara värt att försöka innan du gör en större operation.

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]