Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nikan
Hejsan jag har fått konstigt elfel.
Jag körde bilen som vanligt och plötsligt så slocknade färdator, trippmätare och bensin/hastigeht/varvräknare fastnade. Ja allt slocknade i instrumentpanelen inkl. kupe fläkten. Annars gick bilen som den brukar. stannade o ch stängde av den startade den ugen utan problem. sen när jag åkt till polaren som har en verkstad och kollat ala säkringar som det inte va något fel på. Nu slutade radion att fnka den funka innan, sen gick det inte att startae den.. Kollade felkoder och det stog nåt om ingen kontakt med combiinstrument. och något om can... va faan kan detta bero på.. Har tstat at ha batteriet bortkopplat ett paar timmar utan någon lycka någon som haf haft liknande problem.... vore tacksam för tips vill helst inte lämna in skiten till volvo är ganska fatig just nu... Bilen är en V70N D5 2003;a
tacksam för hjälp
/Niklas
:-O)
Användarvisningsbild
av CarMan
har du haft problem mad att låsa bilen med fjärrkontroll?
har du haft problem med fönsterhissarna eller c lås på nån framdörr?

eller har du haft nått annat litet skiftel en längre tid?
Användarvisningsbild
av wissel
Hej nikan.
Aj det låter inte kul det där.
Har du kollat statusen på Batteiet ? Dåligt batteri kan ge de mest olika fenomen.
Du nämnde felkoder, vilka är dom ? Läs av igen o skriv ner dom till forumet här.
Har du tur så är det kontakten till Kombiinstrumentet, kanske inte så vanligt, håller tummarna på det iaf.
Du säger att bilen inte startar, snurrar startmotorn ?
Spänningen i batteriet när du snurrar startmotorn ?
Hoppas att du laddat batteriet nu när du haft det bortkopplat,skadar aldrig att göra detta.

:-)-) Ge killarna o tjejerna här på forumet så får du säkert proffshjälp, den finns här jag lovar.
av nikan
har bilen inlämnad på volvo tydligen så har jag åkt på 2 fel det ena är att det brunnit i kabelhärvan till fiesel värmaren som tydligen slagit ut kombi instrumentet och sen är det något annat som gör att bilen inte startar. startmotor går runt men den verkar inte öppna spridarna. De har lagt om mjukvaran till styrboxen utan lyckats nu säger de att det är databoxen som inte är ok... Jag har dock en fundering skrev om det här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=37028
kan det va så att den tappat minnet ill immo eller ???
av Psyko
nikan skrev:har bilen inlämnad på volvo tydligen så har jag åkt på 2 fel det ena är att det brunnit i kabelhärvan till fiesel värmaren som tydligen slagit ut kombi instrumentet och sen är det något annat som gör att bilen inte startar. startmotor går runt men den verkar inte öppna spridarna. De har lagt om mjukvaran till styrboxen utan lyckats nu säger de att det är databoxen som inte är ok... Jag har dock en fundering skrev om det här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=37028
kan det va så att den tappat minnet ill immo eller ???
En V70N går inte på startmotorn om startspärren är aktiverad, dessutom
borde det stå något i färddatorn om el-startspärr om det var ett problem
med den.

Är bilen trimmad ?
Frågar eftersom styrenheten inte öppnar spridarna, vanligt fel om boxen är manipulerad.
Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]