Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yber
Jag var och köpte en gammal polisbil en v70 -02 nu visar det sig att bakdörrarna går ej att öppna via nyckeln eller via dosan. Framdörrarna och bukluckan fungerar dock. Så nu måste man öppna bakdörrarna med knappen alltså dra upp den och trycka ner den när man skall låsa, ganska så drygt. Jag fick ett tips om att koppla bort batteriet i minst 20 min jag väntade en timme dock så kvarstod problemet. Nån som vet vad det kan vara för fel och hur jag återgärdar detta. Tack på förhand
av Yber
Ne de det tror jag inte att jag har, då brukar man väll bara inte kunna öppna dörren innefrån? Låsan går inte upp utan jag måste dra upp knappen manuellt, då kan jag öppna inne och utefrån. Felet är bara att låsen i dörrarna inte går upp med dosan eller nykeln
Ok då kan det vara låskistan som är sönder, eller rättare sagt en microbrytare i den, sök på: låskista v70 så borde det komma fram olika trådar

/Kalle
av jeje
Ditt "problem" är inget fel i sig. Alla bilar som varit polisbilar har den "egenskapen".

Har för mig att du själv ska kunna fixa det.
Om du öppnar dörren ska du kunna vrida på en grej med din nyckel tror jag.

Hittar du inte så är det bara att köra in den på en volvo verkstad så fixar dom det.

// Jeje
av kilo
Om det är båda bakdörrarna så har det inte med avyttringen att göra. Då är det med säkerhet något som gått sönder.
Dörrarna går alltid att öppna. Men alla polisbilar har en egen manöerpanel med ett Buslås som man låser busens dörr med, alltså bara vänster dörrsida.
Så jag tror att något är trasigt.

Hur gick det, vad var felet?
av Yber
Öpnnar denna gamla tråd igen då jag verkligen är sugen på att få problemet veck.. Sist höll jag på och ringde runt till företag osv men fick inget svar på hur jag skulle lösa problemet.. Jag har ingen s.k "busknapp" för att öppna bakdörrarna :D.... Det har inget att göra med barnlåset, för då skall dörrarna öppna när man öpnnar med dosan och ej kunna öppnas innefrån, dom är helt stendöda :P enda jag kan göra för att få upp dom är att öppna med knappen innefrån, samma sak när jag skall skall stänga dom så får jag trycka ner knappen manuellt.. Ingen som stött på samma probelm... Är det nått relä som är pajj kanske?....

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]