Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
cervino skrev:
bylle skrev:
riha skrev:Med ipod interfcet så får du en meny där du kan lista/leta efter artist, album och liknande.

Dock som jag skrev, så både ipod och usb interacet återställer random inställningen när man stänger av bilen.
Jag kör i stort sett alltid min ipod i random läge och det r lite störigt att knappa i menyerna för att ställa om det varje gång man startar bilen.

Dock kan jag knappningarna i huvudet, så jag behöver inte titta på stereon eller knapparna för att göra det :-)
Lägg det som My Key :)

Hmm, tror inte riktigt jag greppade detta till fullo... ;-)

Min MY09 med High Performance stereon har AUX samt USB i mittfacket. Detta utan att jag beställt och säljaren sa att det var nytt.

Tolkar jag dig rätt att jag KAN komma åt ett komplett IPOD interface med detta, trots att det bara är USB-kontakt?

Kan man använda en adapter för att köra IPoden via USB, eller skall man be Volvo byta kontaktsatsen till något som har IPod-kontakt ?

Vänligen / Ove C

Nej, Ipod interfacet är en separat kabel med riktig ipod kontakt, samma kontakt som sitter på undersidan av en ipod. Det är gjort för att hantera och styra en ipod.

Det andra interfacet är USB, vilket är en vanlig usb-kontakt som spelar upp och listar låtar på ett usbminne.

Sen finns det ju aux ingången som är snikvarianten för de som inte har usb prylar.

Själv så när jag beställde bilen så lade jag till iPod interfacet. USB interfacet är standard iaf om man väljer performance stereon (som jag också har).
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
cervino skrev:Hmm, tror inte riktigt jag greppade detta till fullo... ;-)

Min MY09 med High Performance stereon har AUX samt USB i mittfacket. Detta utan att jag beställt och säljaren sa att det var nytt.

Tolkar jag dig rätt att jag KAN komma åt ett komplett IPOD interface med detta, trots att det bara är USB-kontakt?

Kan man använda en adapter för att köra IPoden via USB, eller skall man be Volvo byta kontaktsatsen till något som har IPod-kontakt ?
Om du pluggar in den vita iPod-kabel i USB-uttaget så kan du använda din iPod sen. Funkar på samma sätt som det gamla "iPod interface":et.
av Amli
bylle skrev:Volvos eget USB-interface är riktigt smidigt, kanske en lite högre prisklass än du letar efter men ger å andra sidan möjlighet att styra allt från stereon/rattknapparna.
Är det något som man kan köpa seperat i efterhand? Eller är det något som man måste ha valt till vid nybilsköpet?
På min sitter endast AUX ingång. När blev USB oxå standard?

EDIT
Jag hittade det själv. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 317713.htm
Kan tänka mig att det kostar en del då jag vet att Ipod interfacet inte var helt billigt när jag beställde bilen.
Användarvisningsbild
av bylle
Amli skrev:
bylle skrev:Volvos eget USB-interface är riktigt smidigt, kanske en lite högre prisklass än du letar efter men ger å andra sidan möjlighet att styra allt från stereon/rattknapparna.
Är det något som man kan köpa seperat i efterhand? Eller är det något som man måste ha valt till vid nybilsköpet?
På min sitter endast AUX ingång. När blev USB oxå standard?

EDIT
Jag hittade det själv. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 317713.htm
Kan tänka mig att det kostar en del då jag vet att Ipod interfacet inte var helt billigt när jag beställde bilen.
Om du har iPod-interface men inte USB så är det bara kabeln från styrenheten (den som sitter under golvet på höger framsida) + mjukvaran som skiljer, kanske kostar en tusenlapp max?
av Amli
bylle skrev: Om du har iPod-interface men inte USB så är det bara kabeln från styrenheten (den som sitter under golvet på höger framsida) + mjukvaran som skiljer, kanske kostar en tusenlapp max?
Jag har inte iPod-interfacet heller. Bara AUX.
av jhenrikj
Amli skrev:
bylle skrev: Om du har iPod-interface men inte USB så är det bara kabeln från styrenheten (den som sitter under golvet på höger framsida) + mjukvaran som skiljer, kanske kostar en tusenlapp max?
Jag har inte iPod-interfacet heller. Bara AUX.
USB blev standard från v46 förra året i PS eller HP stereon.

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]