- tor 15 jan 2009, 21:55
Nej, Ipod interfacet är en separat kabel med riktig ipod kontakt, samma kontakt som sitter på undersidan av en ipod. Det är gjort för att hantera och styra en ipod.
Det andra interfacet är USB, vilket är en vanlig usb-kontakt som spelar upp och listar låtar på ett usbminne.
Sen finns det ju aux ingången som är snikvarianten för de som inte har usb prylar.
Själv så när jag beställde bilen så lade jag till iPod interfacet. USB interfacet är standard iaf om man väljer performance stereon (som jag också har).
cervino skrev:bylle skrev:riha skrev:Med ipod interfcet så får du en meny där du kan lista/leta efter artist, album och liknande.Lägg det som My Key :)
Dock som jag skrev, så både ipod och usb interacet återställer random inställningen när man stänger av bilen.
Jag kör i stort sett alltid min ipod i random läge och det r lite störigt att knappa i menyerna för att ställa om det varje gång man startar bilen.
Dock kan jag knappningarna i huvudet, så jag behöver inte titta på stereon eller knapparna för att göra det
Hmm, tror inte riktigt jag greppade detta till fullo...
Min MY09 med High Performance stereon har AUX samt USB i mittfacket. Detta utan att jag beställt och säljaren sa att det var nytt.
Tolkar jag dig rätt att jag KAN komma åt ett komplett IPOD interface med detta, trots att det bara är USB-kontakt?
Kan man använda en adapter för att köra IPoden via USB, eller skall man be Volvo byta kontaktsatsen till något som har IPod-kontakt ?
Vänligen / Ove C
Nej, Ipod interfacet är en separat kabel med riktig ipod kontakt, samma kontakt som sitter på undersidan av en ipod. Det är gjort för att hantera och styra en ipod.
Det andra interfacet är USB, vilket är en vanlig usb-kontakt som spelar upp och listar låtar på ett usbminne.
Sen finns det ju aux ingången som är snikvarianten för de som inte har usb prylar.
Själv så när jag beställde bilen så lade jag till iPod interfacet. USB interfacet är standard iaf om man väljer performance stereon (som jag också har).
Nuvarande:
V60CC B4 AWD MY21 (aut):
Tidigare:
V90 D4 AWD MY18
V60 D4 AWD MY15 (aut)
XC60 D3 AWD MY12
XC70 D5 AWD MY09
V70 D5 MY06
S60 2.4T MY03
V40 2.0T MY00
V60CC B4 AWD MY21 (aut):

Tidigare: