NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vadfinns
wendtan skrev:Nu är min T5:a 2wd och som sagt manuell. Mina förbrukningssiffror med ca 10-15% stadskörning är ca 0.85. Dock skall man ha i åtanke att jag kör 7 mil om dagen, resterande är ren landsväg (mest 90 väg). Min körstil är förhållandevis gasglad när väl alla vätskor nått driftstemperatur.
Automat och 4WD är ganska logiskt nog klart törstigare.

Jag tycker inte att det låter speciellt mycket..Har en S80 med lilla motorn i i dag och den går ju inte direkt
billigt.. Behöver alltså inte vara livrädd för förbrukningen åtminstone.
Något annat du tycker att jag bör se upp med? Service osv, hur ser det ut där?
av Lövet
vadfinns skrev:Ok..Vad skiljer dessa två bilar åt förutom det uppenbara (årsmodell, mil och pris)

http://www.blocket.se/vi/19639141.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/19422294.htm

Vilken skulle ni föredra? Verkar skilja ca 20000:- i pris ungefär men skit i det, vilken
bil verkar bäst helt enkelt?

Någon som har erfarenhet av Autowox AB? Ingen som varit där och sett bilen i verkligheten antar jag?
Skinnet ser rätt lurigt ut på bilderna åtminstone.
Jag ser ingen anledning att betala mer för -07an eftersom det inte skiljer någonting mellan de årsmodellerna. Dessutom har -07an mindre utrustning (saknar skinn exempelvis) och jag gillar inte att han försöker hävda saker som inte är sant. "Stora stereon" skriver han vilket inte är sant efter Premium Sound finns utöver High Performance som det är han har. Dessutom har han kört med K&N filter vilket kan vara direkt farligt för motorn bland annat för luftmassemätare.

Jag skulle LÄTT ha tittat på den silverfärgade -06an. Köp hos handlare ger ju dessutom möjlighet till inbyte och ordentlig garanti. Att den gått 4000 mil istället för 2000 är ointressant i min värld. Båda bilarna är precis inkörda. :wink:
av vadfinns
andreas_lofgren skrev:
vadfinns skrev:Ok..Vad skiljer dessa två bilar åt förutom det uppenbara (årsmodell, mil och pris)

http://www.blocket.se/vi/19639141.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/19422294.htm

Vilken skulle ni föredra? Verkar skilja ca 20000:- i pris ungefär men skit i det, vilken
bil verkar bäst helt enkelt?

Någon som har erfarenhet av Autowox AB? Ingen som varit där och sett bilen i verkligheten antar jag?
Skinnet ser rätt lurigt ut på bilderna åtminstone.
Jag ser ingen anledning att betala mer för -07an eftersom det inte skiljer någonting mellan de årsmodellerna. Dessutom har -07an mindre utrustning (saknar skinn exempelvis) och jag gillar inte att han försöker hävda saker som inte är sant. "Stora stereon" skriver han vilket inte är sant efter Premium Sound finns utöver High Performance som det är han har. Dessutom har han kört med K&N filter vilket kan vara direkt farligt för motorn bland annat för luftmassemätare.

Jag skulle LÄTT ha tittat på den silverfärgade -06an. Köp hos handlare ger ju dessutom möjlighet till inbyte och ordentlig garanti. Att den gått 4000 mil istället för 2000 är ointressant i min värld. Båda bilarna är precis inkörda. :wink:
Vad gäller övrig utrustning på bilarna är de i princip likadana menar du?
Skinnet är inget jag behöver oroa mig över tror du?
Jag tänkte köpa rent, utan inbyte så jag hoppas kunna trycka ner priset rejält.
Ingen som bor i Karlstad som ska dit och titta på bilen, om det är något som är seriös
och kunnig är jag inte omöjlig vad gäller ersättning. Jag har 15 mil dit, orkar inte åka
om det är ren skit med bilen.
av vadfinns
Ja där fanns det lite att titta på, tack så mycket för det.
Summum verkar väl täcka in det mesta om jag förstår det rätt?

Summum eller Momentum, vilket är "bäst" vad gäller nivån om man sammanfattar lite snabbt? Inte helt inne i alla paket osv, ni verkar kunniga här måste jag säga :)
av Pippolei
vadfinns skrev:2500 mil T5 -06 för 170000:-
sportchassi, halvskinn..Sen är väl resten original på dessa antar jag..

Verkar det priset rimligt? Känns lite högt tycker jag personligen.
Textil/t-tec är det verkligen skinn?
Jag trodde t-tec var något sorst halvgummi-fabrikat såsom i torr-dräkter??

Angående förbrukning så har jag en V50 T5 -05 med automat som drar lite över milen just nu (med motorvärmare + kupefläkt inkopplat i över 3h innan start) med rätt mycket mer tryck i däcken än vad som rekommenderas plus att jag kör ca 1mil landsväg + 0.5 mil stads. varje dag.

På sommaren kom jag aldrig under 0.9l/mil.

Men för efter de första förbruknings testerna så har man vant sig så, jag säger bara, gasa på och köp en T5:a och njut av v50 med en riktig motor, för chassit är ju riktigt skoj. ??:-/
av vadfinns
Hans annons kanske innehåller en del brister verkar det som och priset
känns mer och mer avskräckande.
06:an känns vettig tycker jag, blir till att titta närmare på något sätt.
Användarvisningsbild
av wendtan
vadfinns skrev:Ja där fanns det lite att titta på, tack så mycket för det.

Summum eller Momentum, vilket är "bäst" vad gäller nivån om man sammanfattar lite snabbt? Inte helt inne i alla paket osv, ni verkar kunniga här måste jag säga :)
Det står i dokumentet jag länkade till. Det framgår kanske inte så tydligt att Summum som är högst nivå på utr även innefattar momentum.
av vadfinns
wendtan skrev:
vadfinns skrev:Ja där fanns det lite att titta på, tack så mycket för det.

Det står i dokumentet jag länkade till. Det framgår kanske inte så tydligt att Summum som är högst nivå på utr även innefattar momentum.
Det står säkert tydligt, bara man förstår:) Tack så jättemycket för svar och hjälp. Sorry om jag är lite seg..:)
av dali
andreas_lofgren skrev:Min bil drar aldrig under 1,2 liter per mil. Kör jag till jobbet och tillbaka (9km enkel) så pratar vi 1,5 liter milen. Då ska man veta att jag kör lugnt! Det är alltid någon jäkel i vägen så jag följer den allmänna trafikrytmen.
Som motpol kan vi ta min S40N T5 FWD med automatlåda, jag pendlade 12 mil dagligen med den och låg på 0.81-0.85 (uppmätt) beroende på årstid och tempo. Pendlingen var ca 8 mil i 120, 3 mil i 100 och resten 50-70. Körde med 205/55-16 både sommar och vinter. Tror aldrig jag var över litern med den, körde den i ca 18 månader.

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]