Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WilkThomas
Har en v70 00:a kan man köpa torkararmar till en v70 05:a eller nyare och passar dom på min så man kan få dom torkarbladen som nyare bilar har tror dom kallas för flatblade eller något sådant?
av Fred
Ett litet tips: Om du skriver en mer utförlig rubrik kommer du ha större chans att någon med kunskaper gällande din fråga nappar.

Mvh
/Fred
av CoqRouge
Du har en förteckning på varje bensinstation som säljer torkarblad, där står det modeller bladen passar på. Det kan tiom stå på förpackningen. Är säker på att det nyare blad även finns till gamla årgång om vi pratar samma bilmodell.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
WilkThomas skrev:Har en v70 00:a kan man köpa torkararmar till en v70 05:a eller nyare och passar dom på min så man kan få dom torkarbladen som nyare bilar har tror dom kallas för flatblade eller något sådant?
Du kan få byta med mig :D tycker flatblade är så mycket sämre än de gamla "riktiga" torkarna.
Användarvisningsbild
av B4B
Det finns Flatblade till äldre bilar.
Det funkar mycket bra, kör själv med sådana från autoexperten till V70 -99:an :D
av WilkThomas
B4B skrev:Det finns Flatblade till äldre bilar.
Det funkar mycket bra, kör själv med sådana från autoexperten till V70 -99:an :D
Då blir det att åka till autoexperten och handla imorrgon tack för tippset!!! :-)-)
av WilkThomas
VolvoB20 skrev:
WilkThomas skrev:Har en v70 00:a kan man köpa torkararmar till en v70 05:a eller nyare och passar dom på min så man kan få dom torkarbladen som nyare bilar har tror dom kallas för flatblade eller något sådant?
Du kan få byta med mig :D tycker flatblade är så mycket sämre än de gamla "riktiga" torkarna.
Tycker du inte dom e bra? körde en nyare bil härom dagen i ösregn tyckte det var mycket bättre än med dem
gammla vanliga bladen.

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]