Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wulfman
Finns det någon vänlig själ 8) som kan ge mig tips på var jag kan börja felsöka ?

Jag har missljud i min T5:a. Mellan 2000-3000 varv kommer ett morrande/snudd på knackande ljud (från motorn) under belastning verkar som det kommer från vänster sida. Varit till två olika volvoverkstäder, men dem hör inget konstigt och man har ju inte det största förtroende för volvoverkstäder. Motorn går jämt och fint men det är inte samma fina rena ljud som när jag köpte den för 3 mån sen. Har fortfarande lite motorgaranti från säljaren kvar så det vore ju bra att kunna utnyttja den om det är något allvarligt fel.

Den har bara gått 1400 mil men man vet ju aldrig med T5:orna kan ju vara riktigt buskörd. ??:-/

Fekällor bytt tändstift och luftfilter (volvo orginal)

Trevlig lucia !!! :D
av JK24T
Har du kollat övre motorfästet så att inte gummibussningen är trasig ?
Användarvisningsbild
av camaro69
Wulfman skrev: man har ju inte det största förtroende för volvoverkstäder.
Om förtroendet brister.

Varför inte prova att åka till till Skodaverkstaden? ??:-/
av andersuw
Har du kollat avgassystemets upphängning? Om ljudet bara finns där vid vissa varvtal och/eller viss belastning finns det en del som talar för att det kan vara ett vibrations- och/eller resonansljud. Det kan i och för sig vara något annat än avgassystemet som vibrerar. Men det är i vart fall det ställe jag skulle först.
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]