- lör 10 jan 2009, 03:01
När det gäller tänger anser jag att knipex är över allt annat. Det finns iaf ingen annan polygrip som jag vill ta i.
Ringnycklar och andra hadverktyg är ganska blandat, både hemma och på jobbet. På jobbet handlar vi mycket från Bima, det är Heyco. Dom tunnväggiga krafthylsorna är ok, serie 3800 tror jag dom heter. Dom töjs ut och blir större, men spricker iaf inte. 1/2-hylsor kommer att hamna på knacken ändå, så det är lika br att köra krafthylsor rakt över. Annars är beror det på vilken försäljare som har turen att komma förbi när nåt fattas...
Jag har handlat lite biltemaverktyg till garaget hemma det sista, och det verkar helt ok. Spärrskaft är lite svårt att hitta i 3/8 och 1/4, de som finns är för långa. De storlekarna är till för att komma åt, inte för att ta i.
Skruvmejslar... Wiha tror jag det heter som Bima har, spetsen är lite väl hård och spricker. Stjärnmejsel pratar jag om nu, spårmejslar används mest till våld, bryta och bända. Där duger det man hittar i lådan med gamla verktyg och slipar till lite. På jobbet är det ett par gamla bachomejslar med grönt skaft som hänger i fortfarande.
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!