Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
robbygg skrev:Jag tror vi missuppfatta varandra där lite grann, jag menade inte att den växlade ner när man tryckte på gasen utan när man släppte den.
Kör man bilen i det manuella läget,så kan du växla upp i sexan vid 75 km/h (över 1600varv var det någon som skrev?). Sänker man sen hastigheten till ca 65km/h då växlar bilen ner, eller om man håller hastigheten vid 70km/h och det kommer en uppförsbacke då växlar också bilen ner. Jag tycker den borde inte vara så känslig där utan bara växla när det är absolut tvunget, bilen orkar ju!

Hursomhelst är detta en petitess i det stora sammanhanget fördelarna väger klart över och jag är fortfarande en nöjd ägare!
Aha, nu är jag med! :)

Kör S80 V8 och där går sexan i tidigt, alltså runt 65 skulle jag gissa på. Har jag i det manuella läget och sexan i så håller den sexan även om jag går ner. Den växlar ner först nån gång under 1000 varv skulle jag gissa på. Då när man känner att bilen inte orkar på sexan.
Användarvisningsbild
av Appel
Här kommer första bilden på min nya bil, den har precis anlänt till handlaren och man har konstaterat 2 st transportskador i lacken...

Bild
Användarvisningsbild
av halmstaden
Tråkigt med lacken, var är skadorna någonstans? Ännu längre tills du får bilen med andra ord?

/M
Användarvisningsbild
av Appel
Det är mindre "slagmärken" i framkant i höger bakdörr, samt någon form av skrapmärken i vänster bakskärm. Sedan är det väl bara "småsaker" att förardörrens hantag samt ratt var nedkletat av någon form av svart fett från hand eller handske från någon i transportkedjan. Alltid lika kul med stolta yrkesmänniskor som har en stark heder och vill göra sitt bästa...

Jag och handlarn har kommit överens om att dom gör bilen leveransklar under nästa vecka samt beställer tid vid lack och plåtverkstaden så kan jag i allafall få använda bilen fram till att det dom har tid att åtgärda skadorna. Så förhoppningsvis så får jag bilen till nästa helg :D
Användarvisningsbild
av Maximilian
Be om lånebil nu istället, och han ordnar tid på verkstaden på en gång. Tänk på att garantitiden tickar direkt när du plockar ut bilen. Annars skall du vänta med att lämna in bilen och sedan boka en tid säkert 2-4 veckor fram i tiden.

/C
av riha
quisten skrev:Säkert en fin bil på alla sätt men den "röven" suger rejält tycker jag !
Vet inte varför jag tycker så men den ser inte bra ut även xc90 är gör ful i röven om inte 60ian endå fulare.
Men men det är säkert jag som är gammal modig.
Framifrån ser den betydligt coolare ut i min mening.
Säkert en grym bil att köra dissar inte bilen för det bara en synpunkt :wink:
Quisten

En bil som är grymt ful bakifrån är ju ändå BMW:s X5:a. FY fan säger jag bara.
av Dole
Mitt första....

Har kört min XC60 D5 i ca 300mil nu. Precis rullat en runda till Polen via Autobahn, 170mil ToR. 0,76 enl bilens mätare. Orkar inte kolla "det faktiska" Tycker dock att detta är helt OK.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Dole skrev:Mitt första....

Har kört min XC60 D5 i ca 300mil nu. Precis rullat en runda till Polen via Autobahn, 170mil ToR. 0,76 enl bilens mätare. Orkar inte kolla "det faktiska" Tycker dock att detta är helt OK.

Manuell eller automat?
av Dole
VolvoB20 skrev:
Dole skrev:Mitt första....

Manuell eller automat?
Automat
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?