- fre 02 jan 2009, 13:14
Kör S80 V8 och där går sexan i tidigt, alltså runt 65 skulle jag gissa på. Har jag i det manuella läget och sexan i så håller den sexan även om jag går ner. Den växlar ner först nån gång under 1000 varv skulle jag gissa på. Då när man känner att bilen inte orkar på sexan.
robbygg skrev:Jag tror vi missuppfatta varandra där lite grann, jag menade inte att den växlade ner när man tryckte på gasen utan när man släppte den.Aha, nu är jag med! :)
Kör man bilen i det manuella läget,så kan du växla upp i sexan vid 75 km/h (över 1600varv var det någon som skrev?). Sänker man sen hastigheten till ca 65km/h då växlar bilen ner, eller om man håller hastigheten vid 70km/h och det kommer en uppförsbacke då växlar också bilen ner. Jag tycker den borde inte vara så känslig där utan bara växla när det är absolut tvunget, bilen orkar ju!
Hursomhelst är detta en petitess i det stora sammanhanget fördelarna väger klart över och jag är fortfarande en nöjd ägare!
Kör S80 V8 och där går sexan i tidigt, alltså runt 65 skulle jag gissa på. Har jag i det manuella läget och sexan i så håller den sexan även om jag går ner. Den växlar ner först nån gång under 1000 varv skulle jag gissa på. Då när man känner att bilen inte orkar på sexan.