Så då har man rotat lite och funnit följande...
CEM D10 skickar signalen till PSU stift 2
PSU = Power Steering Unit (styrservo).
Det skumma är att detta stift inte används innan modellår 2004 så varför det finns i din bil har jag inte listat ut än...
Fram till 2003 matas en stegmotor direkt via CEM
CEM 2003
Kopplingsschema 2003
Central elektronikstyrenhet (CEM) (4/56) tar emot information från styrenhet motor (ECM) (4/46) via CAN-nätet att motorn är igång och information från styrenhet bromssystem (BCM) (4/16) vilken hastighet bilen har (Styrenhet bromssystem (BCM) hette ABS-styrenhet fram t.o.m. årsmodell 2001). Därefter styr central elektronikstyrenhet (CEM) stegmotorn (6/71) via de fyra utgångarna för att ställa stegmotorn till rätt servoverkan.
Central elektronikstyrenhet (CEM) kontrollerar signalerna och om fel upptäcks ställs servoverkan i normalläge (≈70km/h) och systemet kopplas bort. Central elektronikstyrenhet (CEM) skickar också signal via CAN-nätet till kombinationsinstrument (DIM) (5/1), som tänder generell varningslampa och visar textmeddelande.
********************************************************
Från 2004 skickas en hastighetssignal (D10) från CEM till PSU som i sin tur styr en ventil för servostyrningen
CEM 2004
Kopplingsschema 2004
Central elektronikstyrenhet (CEM) (4/56) tar emot information, att motorn är igång, från styrenhet motor (ECM) (4/46) via CAN-nätet och information, om vilken hastighet fordonet har, från styrenhet bromssystem (BCM) (4/16). Därefter styr central elektronikstyrenhet (CEM) styrenhet elektronisk servostyrning, som i sin tur kontrollerar solenoiden.