- mån 05 jan 2009, 23:55
#247830
Ja vart går gränsen?.. Ska alla andra verkstäder behandla er som pestsmittade när ni inte vet allt?
Även volvo har inbytesbilar av andra fabrikat. Häromkring iallafall så får volvoverkstaden ringa runt minsann för att fråga om just icke volvobilar, tror du att volvo godkänner att bli fakturerade för information? Inte alls. Men man sköter det snyggt.
Frågan är.. är det fult att få gratisinformation?.. Nej faktiskt inte. Se det som en merit. Vore ni inte bättre på just det skulle dom inte vända sej till er. Ni skulle heller inte vända er till andra om ni visste bättre. Och kunden ja.. hur reagerar du om du lämnar bilen på verkstan och meken går över till verkstadsgrannen för att fråga om felen och dessutom släpar med dej som kund?? Jag skulle iallfall inte lämna min bil där mera som kund. Det inger inte nåt förtroende precis..
Även volvo har inbytesbilar av andra fabrikat. Häromkring iallafall så får volvoverkstaden ringa runt minsann för att fråga om just icke volvobilar, tror du att volvo godkänner att bli fakturerade för information? Inte alls. Men man sköter det snyggt.
Frågan är.. är det fult att få gratisinformation?.. Nej faktiskt inte. Se det som en merit. Vore ni inte bättre på just det skulle dom inte vända sej till er. Ni skulle heller inte vända er till andra om ni visste bättre. Och kunden ja.. hur reagerar du om du lämnar bilen på verkstan och meken går över till verkstadsgrannen för att fråga om felen och dessutom släpar med dej som kund?? Jag skulle iallfall inte lämna min bil där mera som kund. Det inger inte nåt förtroende precis..