- fre 02 jan 2009, 11:04
Det optimala vore ju självklart att man fick sin nya bil på öppet köp i 30 dagar - först då visste man om man gillar den. Naturligtvis är detta omöjligt, det förstår jag.
Men, såklart är det skönt att Volvo fixat denna uppdatering. Den tackar vi för.
kave skrev:Eftersom man misstänker att testbilen körts av, ursäkta, vem som helst och lådan har en sk minnesfunktion för körstil, är det lätt att inbilla sig att den ska växla bättre när man själv får "lära upp den" med sin egen körstil. (Vill-ha-nytt-begäret hos vissa av oss, spelar naturligtvis en stor roll... Vi tänker med xxxxx, inte med hjärnan alltså.)JK24T skrev: Min bil står på verkstad sedan 19 dec av andra orsaker än "shift quality" men automaten är ett ständigt fel. Jag kan inte acceptera en automat som växlar så tokigt.Härligt med ett försök till fix av Volvo PV, men provkörde du inte bilen innan? Automaten är inte bra men det är ju sådan den är? Eller var det annorlunda på provbilen?
Jag har klagat och påpekat i 18 månader och fortfarande ingen lösning, katastrofalt dåligt.
Klaga direkt till VP via hemsidan, klaga även till verkmästaren.
Det optimala vore ju självklart att man fick sin nya bil på öppet köp i 30 dagar - först då visste man om man gillar den. Naturligtvis är detta omöjligt, det förstår jag.
Men, såklart är det skönt att Volvo fixat denna uppdatering. Den tackar vi för.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.