Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hman
Häromdagen hade jag lite bråttom och försökte hissa ner höger framruta. Tyvärr var den fastfrusen så det verkade som rutan hoppade ur läge på nåt sätt...

Rutan tiltades typ 45grader men hamnade "nästan" rätt när jag skickade upp den igen. Den går att stänga till 100% men sen hoppar den lite snett, dessutom gnisslar det väldigt när jag hissar ner den. När jag stänger dörren så hör man att rutan skallrar till.

Nån som vågar sig på att gissa vad som hänt?
Nån som har en uppfattning om det går att fixa själv snabbt å enkelt även för en mekaranalfabet som behöver tydliga skriftliga och bildinstruktioner även för extremt lätta åtgärder?
Ungefärlig kostnad om man skulle lämna in den nånstans? (Arbetstid+ materialkostnad)

Tack på förhand
Den har antagligen hoppat ur därnere. Antagligen bara att ta loss klädseln och trycka dit igen. Kulskålar av plast längst ner på rutan som ska tryckas på kulor på armarna på hissen. Kolla så rutan ligger rätt i listerna först.
Har bara ett clips lossat så tar det en van mek ungefär en effektiv halvtimme att ordna det... vad dom debiterar är en annan sak.

/Thomas
Det låter hyfsat lovande. Finns det nån bra guide där man kan få lite info om det ser ut inne i dörren osv. Vågar inte ge mig på ett sånt här projekt utan skriftlig kött på benen...

Min gamla bil hade en utmärkt Haynes-guide. Finns det inget liknande för V70?

Edit. Hittade den på 10sek. http://www.haynes.se/Products/product_SV4370.htm Satt och sökte efter den en hel kväll för ett par veckor sen utan framgång. Jag måste varit full eller nåt

Edit2. Fast den där var visst bara till -04 och jag har en -05... Funkar den hjälpligt ändå?
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]