Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JolleL
Hej

har en Volvo s80 som över nyår blev 10 år gammal. Samtidigt tändes en lampa som uppmanar till AIRBAG-service.

Kollade i tidigare trådar och såg att det inte är något man ska bry sig om, MEN hur får jag bort lampan och felmeddelandet.

Hoppas någon kunnig i denna tråd kan hjälpa en som itne vet!
av Psyko
JolleL skrev:Hej

har en Volvo s80 som över nyår blev 10 år gammal. Samtidigt tändes en lampa som uppmanar till AIRBAG-service.

Kollade i tidigare trådar och såg att det inte är något man ska bry sig om, MEN hur får jag bort lampan och felmeddelandet.

Hoppas någon kunnig i denna tråd kan hjälpa en som itne vet!

Eftersom lampan lyseer pga att något är fel i systemet måste felkoderna läsas ut först.
av JolleL
Funderar över om det verkligen är fel någonstans eller om det är någon dator som passerat 10-årsgärnsen och tänt lampan. Väldigt osannolikt att fel skulle inträffa exatk tio år efter att bilen tillverkats.
av CoqRouge
JolleL skrev:Funderar över om det verkligen är fel någonstans eller om det är någon dator som passerat 10-årsgärnsen och tänt lampan. Väldigt osannolikt att fel skulle inträffa exatk tio år efter att bilen tillverkats.
Att din bil har årsmodell 99 betyder inte att den tillverkats första januari 1999.
Användarvisningsbild
av CarMan
Du har ett fel i ditt system. om du lagar felet så är dit problem löst.

------------
hmm. jag har ett framdäck som är helt platt. frågan är om jag ska brymig om det, det är ju bara att därck & det är ju bara längst ned det är platt. nån som vet hur jag fyler på mer luft (tänkte hoppa över att laga det, var säker bara en tilfälighet att det är helt platt, bilen är ju 10 år o jag har hört att luften bara håller i 10 år)
Användarvisningsbild
av CarMan
Infide skrev:Men hur stor är sannolikheten att den lägger av (på riktigt) på nyårsdagen? Åk in och kolla, kanske är en bugg?
ja den är 1 på 365
av Tartryffel
Infide skrev:Men hur stor är sannolikheten att den lägger av (på riktigt) på nyårsdagen? Åk in och kolla, kanske är en bugg?
Brukar du ställa in datum på din bil när du haft batteriet urkopplat?

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Följande felkoder SAS-000E Rattvinkelgivare […]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]