- mån 10 dec 2007, 01:25
villon skrev:Rensa kanalerna gör man ENDAST genom att demontera övre halvan av toppen samt då plocka ned tråget.. finns ingen burk i världen som kan rensa det hela annars..*pettson* skrev:hur rensar jag kanalerna? har redan haft i en burk som skulle göra det.Mikael G skrev:Det är ganska stor skillnad på ljudet från spridarna och ventiltryckarna. Spridare tickar mer medans lyftarna knackar. Fick mina bytta min gamla turbo som gått 25000 mil. Min nuvarande surhink en SE är helt knäpptyst trots lite drygt 24000 mil. Kan det vara så att 20V motorerna är mer benägna att knacka än 10V motorerna? Rent logiskt är det ju 10 mindre tryckare som kan för oväsen...Nope men det är så att turbomodeller på fel olja (många hinkar i halvsyntet osv) ger avlagringar i kanalerna till tryckarna. Då tickar det friskt. Inte många tänker på att när dom byter tryckare så rensar dom alla kanalerna. OFTAST behövs bara att rensa kanalerna för tryckarna är friska. Min hade gått 41000 och dom tryckarna är original och ändå tysta efter det att jag rensat kanalerna vid 38000 mil.
Men hur gör man annars?