- ons 28 dec 2005, 18:38
#24601
_FrEdRiK_ skrev:Så den nya modellen är dom där hackarna med nyckel man fäster vid grillen framför kylaren. Och inte den där man sågar? För den andra gamla såg mer robust ut. Men blir det ingen glipa mellan reg skylten o kabeln?
Svaret jag fick av OLC var att fästbyglarna satt på sidan av nummerskylten på nya varianten med medföljande nackdel att du inte har något bra gömställe för kablaget när lamporna är avmonterade(dvs sommartid för min del) samt att fästbyglarna synns allt för väl utan lamporna på. Kulfästena uppe i grillen är det samma på båda.
Om man lägger kablaget så långt upp som möjligt så blir glipan minimal/inget man reagerar på.
Dock hadde jag bytt ut dom platta sladdsnuttarna mot enkelledad lite grövre kabel och kabelslang som formats efter utrymmet den skall igenom. Med xenonkonverterade extraljus blev det ännu enklare då nödvändiga silikonkablar var ännu smäkrare än dom 2.5mm2 kablar jag använde tidigare och kunde gå ner 1 storlek i kabelslang.
Dock har du en stor och laglig fördel med gammla modellen, "glöm" att vika upp den och posera framför en fartkamera utan bekymmer :lol:
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..