Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
O igentligen förstår jag inte vad tråden ska leda, eftersom han redan vet vad som är fel?
av xcturbo
Joo, CarMan,
Egentligen var det bara det att jag inte litade riktigt på det här med att det skulle vara radion. Ville höra om det fanns erfarenhet av detta bland er kunniga! Har fått en del upplysningar nu och börjar väl tro att det kan vara som verkstan sa?
Vet att mekanikern som kollade nämnde något om fiberoptiken och att han inte fick fram några felmeddelanden? Han rörde om bland kablarna också och då sa han att ibland gick stereon igång igen, så de provade att byta ut några kablar också. Sedan prövade jag bilen igen över en helg men problemet kvarstod. Det var när jag sedan gick tillbaka till verkstan som de nämnde att de hade beställt en ny radio.
Nu har jag tid imorgon för att byta till en ny, men jag är fortfarande osäker om det egentligen skulle behövas? Eller om det skulle gå att fixa det på något annat sätt??
Så var det med det. Verkstan sa dock att om det inte blev bra efter radio bytet skulle jag inte behöva betala radion?
Tacksam att ni engagerat er i problematiken :)
Användarvisningsbild
av CarMan
xcturbo skrev:Joo, CarMan,
Egentligen var det bara det att jag inte litade riktigt på det här med att det skulle vara radion. Ville höra om det fanns erfarenhet av detta bland er kunniga! Har fått en del upplysningar nu och börjar väl tro att det kan vara som verkstan sa?
Vet att mekanikern som kollade nämnde något om fiberoptiken och att han inte fick fram några felmeddelanden? Han rörde om bland kablarna också och då sa han att ibland gick stereon igång igen, så de provade att byta ut några kablar också. Sedan prövade jag bilen igen över en helg men problemet kvarstod. Det var när jag sedan gick tillbaka till verkstan som de nämnde att de hade beställt en ny radio.
Nu har jag tid imorgon för att byta till en ny, men jag är fortfarande osäker om det egentligen skulle behövas? Eller om det skulle gå att fixa det på något annat sätt??
Så var det med det. Verkstan sa dock att om det inte blev bra efter radio bytet skulle jag inte behöva betala radion?
Tacksam att ni engagerat er i problematiken :)

OK, då vet jag, som sagt så brukar det vara vanligare med ICM
av xcturbo
Japp, då har man vart på verkstan med bilen en ggn till! Det var som du CarMan misstänkte! Det var ICM:et som inte gav någon kontakt i MOST nätet. Det tråkiga var att de hade beställt helt fel del så bilen är fortfarande inte åtgärdad! Och som flera antytt tidigare så handlar det om 10 lakan bara för det nya ICM:et :evil: Klent att en 4 år gammal bil måste byta ut en sån del tycker jag. Det borde inte vara något stort "slitage" på såna prylar? Fast en 5 år gammal dator är ju helt omodern i dagens värld..., men att sluta fungera helt???
Användarvisningsbild
av CarMan
koa din biförsäkring, den täcker mer än du tror
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw