- mån 29 dec 2008, 19:26
Jag tänkte höra om någon har någon idé eller haft liknande problem i sin AWD V70. Vid 70 km/h eller snabbare hörs ett tydligt brölande/molande ljud bakifrån inne i kupén, då jag inte åkt i baksätet själv så kan jag inte säga säkert men det hörs tydligen tydligare där. Redan när jag köpte bilen hörde jag det men tyckte att det mest lät mellan (då var det sommardäck) mellan 80-100 km/h, men nu tycker jag att det låter högre samt över ett större hastighetsregister. Först tänkte jag att det var pga av kombi samt AWD, då jag bara haft sedan-modeller tidigare och ingen bil med AWD. Men nu misstänker jag hjullager vänster bak.
Bör jag kolla något eller misstänka något annat på denna bilmodell eller är det ett normalt ljud och bara jag som får acceptera det? Det låter iog ganska högt och enligt mig inte normalt.
Eller är det helt enkelt bara att åka till Bilbolaget och låta dem provköra?
Vad kan det kosta att låta dem provköra, och sedan reparera om det är hjullagret (jobb+delar)?
Bör jag kolla något eller misstänka något annat på denna bilmodell eller är det ett normalt ljud och bara jag som får acceptera det? Det låter iog ganska högt och enligt mig inte normalt.
Eller är det helt enkelt bara att åka till Bilbolaget och låta dem provköra?
Vad kan det kosta att låta dem provköra, och sedan reparera om det är hjullagret (jobb+delar)?