Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Raggo
Tjenare!
Undrar om man måste ha orginal tutan på besiktningen?, för orginal tutan på volvon har lagt av helt, har tänkte koppla in en kompressor tuta och lägga på en vipp knapp.. går den igenom besiktningen med det?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Undrar lite samma sak så jag väntar med glädje på svar :D
Användarvisningsbild
av eccy243
Funkar helt okej. Så länge det är konstant samma ton hela tiden och inte nåt spelande jox så är det inga problem.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Så för mig och alla andra som vill ha/har starkhorn kan låta det sitta och sitta solo eller??
Användarvisningsbild
av Sparkz
Knappen måste vara märkt om den inte sitter i ratten. En bit maskeringstejp med "TUT" skrivet med penna dög fint. :wink:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Sparkz skrev:Knappen måste vara märkt om den inte sitter i ratten. En bit maskeringstejp med "TUT" skrivet med penna dög fint. :wink:
:D Jag undrade just över detta . Men en "TUT" lapp duger alltså he he he. Mera logiska argumentet borde väl va att den sitter hyfsat lättåtkomligt .... oavsett märkning.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Kan man montera bort orginal skraket och sätta ett starkhorn istället??
Användarvisningsbild
av MoteX740
ja skulle ju inte rekomendera att sätta ett kompressorhorn där orginal skrikan sitter, då det i min mening inte sitter så bra plaserat 8)

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]