- sön 28 dec 2008, 20:54
Därför är nya D5:an intressant, liksom uppgraderingen av geartronic. Bägge kommer i grevens tid, så att säga, utan dessa åtgärder hade inte Volvo varit ett alternativ för oss. Skulle även powershift hitta till 60- och 70-serien så blir Volvo svårslagna. Mer frågan är bara NÄR den kommer... (Leasingen på våra bilar gick ut i mars!)
Tillbaka till topic, d v s uppgraderingen av ECM och därmed, vilket nog inte går att undvika, även frågan om bränsleförbrukning.
bult skrev: Du svarade det jag tänkte skrivaSka man lägga 440 tkr på en bil vill man ha en så bra bil som möjligt, särskilt om det är två bilar som ska inhandlas :!: Och SJÄLVKLART är det inte ENBART förbrukningen det som i slutändan avgör vilken bil man väljer, men det finns faktiskt andra märken än Volvo som gör väldigt bra bilar. Bränsleförbrukningen blir inte ointressant bara för att bilen kostar 500 tkr, det resonemanget är lite märkligt. Förbrukningen påverkar i allra högsta grad andrahandsvärdet, vilket vi har fått erfara. Det är ju snarare viktigare att en dyr bil har bra bränsleekonomi än en billig. Fallhöjden är ju högre.är man så himla noga med dropparna när man byter bil ?? min pärla låg runt 440 k när jag köpte den och jag bryr mig inte det minsta om den drar en deciliter mer än min gamla V70n...
Därför är nya D5:an intressant, liksom uppgraderingen av geartronic. Bägge kommer i grevens tid, så att säga, utan dessa åtgärder hade inte Volvo varit ett alternativ för oss. Skulle även powershift hitta till 60- och 70-serien så blir Volvo svårslagna. Mer frågan är bara NÄR den kommer... (Leasingen på våra bilar gick ut i mars!)
Tillbaka till topic, d v s uppgraderingen av ECM och därmed, vilket nog inte går att undvika, även frågan om bränsleförbrukning.