Då har jag lite mer info. Den Rubyröda är tillverkad 2002-10. Kollade även med säljaren angående telefon och mycket riktigt sitter det inte telefon i den. Tydligen ett systemproblem hos dem. Bilen ska i övrigt vara fin med Oak-inredning.
Har även hittat en annan V70 2.4 170 Business 2003, 5400 mil, som jag från början var ointresserad av pga högt pris, 219000:-. Säljaren prutade ner den direkt över telefon till 202000:-. Utrustningen i den rackarn är Bi-Xenon, Isofix(har jag ingen användning av iofs), eluttag bak, regnsensor, muggh. bakre armstöd, bensinvärmare med tidur(dock ej med telefonstyrning, pris på den modulen?), DSTC, innerspegel automatisk avbländning, krockkudde passagerare. Ingen dragkrok eller elektrisk motorvärmare. Verkar som om det finns möjlighet att få ner den lite mer i pris och att få med t ex en dragkrok lät inte omöjligt. Ingen av dessa har vinterdäck men det ska jag ha med om jag ska göra affär. Denna är tillverkad 2002-12.
Fungerar DSTC bra? Är bensinvärmaren tillförlitlig och drar den ofantlig mycket ström och bensin?
Verkar det vara en ok bil annars, tycker iofs att priset kanske är ganska högt men är osäker eftersom det oftast inte sitter så mycket utrustning i sugisarna. Inte mycket att jämföra med mao.
EDIT: Såg precis att bensinvärmaren inte kan styras via sms utan minicall, blev ju ganska ointressant allra helst med tanke på att det verkar kosta 7000:- att få den funktionen samt att det kostar 4.80:- att starta värmaren via minicall. SMS-styrning hade ju varit bra mycket bättre. :(