- tor 25 dec 2008, 19:00
Hur lång tid/sträcka är det awd efter att framhjulen har fått grepp igen på en haldex xc70?
Moderator: Moderatorer
croos skrev:Hur lång tid/sträcka är det awd efter att framhjulen har fått grepp igen på en haldex xc70?
croos skrev:men i såfall kan det i teorin bli ett himla ur/i koplande av 2wd/4wd om det är för halt för 2wd men inga problem med 4wd.....
CarMan skrev:Du kan fråga mig för jag äger en Haldex AWD....croos skrev:men i såfall kan det i teorin bli ett himla ur/i koplande av 2wd/4wd om det är för halt för 2wd men inga problem med 4wd.....
Jag vet som sagt inte hur det är styrt. men om det är halt, så komer man i de flästa fall ha nått hjul som går fortare. så det blir inte så mycke i o ur.
& om det nu blir det, vad gör det då? fråga nån som faktiskt äger en sån bil, så märker du att det inte är ett problem.
CarMan skrev:nu beror det oförsig på vilket kaldex system man har, hur mycke man känner & hur det jobbar (samt vilken mjukvara man har)Spelar ingen roll hur ny mjukvara du har, eller hur många elektriska pumpar du har, det är hårdvaran det hänger på....
den senaste (generation 4:a) har ju enbart elektriskpump, så den är ju snabbare & kan kopplas in utan att nått hjul allt spinner...