- tor 25 dec 2008, 00:52
#244517
Ja som det står i trådhuvudet så undrar jag om det är några som är modiga nog att erkänna sina blunders under bilmek/kontroll.
Själv lyckades jag bränna sladdarna till mätpinnarna på min multimeter då jag skulle mäta batteriet i bilen missade att båda pinnarna låg an mot pol (hade plockat bort dom och lagt dom på batteriet, åt varsit håll) och vred reglaget för att ställa ner likströmsspänningen från 200 till 20 men råkade klacka för långt så den gick ner på 200 mV inte så bra där brann sladdarna.
Själv lyckades jag bränna sladdarna till mätpinnarna på min multimeter då jag skulle mäta batteriet i bilen missade att båda pinnarna låg an mot pol (hade plockat bort dom och lagt dom på batteriet, åt varsit håll) och vred reglaget för att ställa ner likströmsspänningen från 200 till 20 men råkade klacka för långt så den gick ner på 200 mV inte så bra där brann sladdarna.
VOLVO 745 GL 88 B230F 081116->100331 RIP
VOLVO 745 GL 89 B230F 100401->101230
VOLVO 745 GL 90 B230F 101230 ->
ONCE A VOLVO ALWAYS A VOLVO.
PIRATPARTIST
VOLVO 745 GL 89 B230F 100401->101230
VOLVO 745 GL 90 B230F 101230 ->
ONCE A VOLVO ALWAYS A VOLVO.
PIRATPARTIST