- lör 20 dec 2008, 15:24
Plötsligt började motorn gå illa, precis som att den inte gick på alla cylindrar. Sen när jag stängt av motorn, och startade igen, gick den hur fint som helst. Körde den några mil, sen började det igen, att den gick sämre. Då började motorlampan att blinka, och efter en minut ungefär slocknade lampan, och motorn gick som vanligt igen. Testade med att gå ner i hastighet, och gasade på normalt igen, och då började motorlampan att blinka igen och motorn gick "orent" en stund. Även denna gång blinkade lampan i en minut ungefär och inga andra indikeringar eller meddelande kom upp. Nu går motorn som den ska igen, har funkat bra i två dagar nu.
Inser ju att jag måste skaffa mig en felkodsläsare i rappet nu, så det får väl bli ett besök på Biltema.
Min fråga är nu om motorlampan blinkar när det uppstår fel i motorn eller om ska lysa fast ? Lyser den i så fall tills felkoden är raderad, eller kan den slockna "av sig själv" ??
Inser ju att jag måste skaffa mig en felkodsläsare i rappet nu, så det får väl bli ett besök på Biltema.
Min fråga är nu om motorlampan blinkar när det uppstår fel i motorn eller om ska lysa fast ? Lyser den i så fall tills felkoden är raderad, eller kan den slockna "av sig själv" ??