Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag letar nytt torkarblad till bakrutan på en V70N -04 så hittar jag på nyatorkarblad.se endast
ER500 - Refill 500 mm (UBH062)
Exact Fit Refill - blad i naturgummi exklusive bygel. Refillbladet klipps enkelt med en vanlig sax till rätt längd och monteras i det gamla torkarbladet.

Hur fungerar detta? Är det något jag klarar utomhus i 15minus och snålblåst eller kräver det stort tålamod?
Någon som har testat?

Tips på något annat ställe att köpa ett komplett blad för vettiga pengar?

/Anders
Jag har aldrig testat nyatorkarblad.se´s refill och inte heller testat att byta bara gummit på Volvon. Dock har jag bytt endast gummit på andra bilar (jag och en kompis hittade ett lager med tusentals gummin en gång) och det var inte så svårt.

Gummit satt fast i själva hållaren med hjälp av två rostfria skenor som löper hela gummits längd i skåror. Först drog jag ur dessa skenor och då var det busenkelt att ta loss gummit från hållaren. Sen var det lite trixigt att få dit det nya gummit med skenorna i den nya hållaren, men det gick! :D

Nu är jag inte säker på hur Volvons torkare är uppbyggda men eftersom nyatorkarblad.se säljer refill så måste det ju gå att utföra monteringen av dessa.

Du kan ju alltid plocka loss hela ditt gamla torkarblad och ta med det in i värmen för att meka dit det nya bladet!

Vet inte om detta hjälpte något men ändå... :)

Mvh
/Fred
För min del blev det en ny torkare hos Volvo för 178kr.
Hade gärna köpt av nyatorkarblad men det drog ut för mycket på tiden så jag trodde inte jag skulle hinna få någon i tid om jag beställde idag. Långresa på g.

Ser fram emot din recention Loner!
Vill man vara riktigt snål så går man till biltema o köper ett blad som är lika långt eller längre för 39:50 och så klipper man till den och använder lite delar av sit befintliga blad, då menar jag dom här två st stålpinnarna som är i varje sida på gummit, har bytt nu två gånger, skulle ha egentligen ett från volvo men då hadde dom inte hemma, och jag vill einte vänta så jag plockade ut självaste torkar gummit o trixa o måste erkänna att de va inte så svårt att få till.

DETTA BLIR VÄLL ÅRETS SNÅLASTE TIPPS, HAHA! :) jag e inte snål annars ,goddamet.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw