Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

har kikat runt en hel del här på forumet efter liknande trådar men inte riktigt hittat vad jag söker. Må hända har jag förbisett någon tråd som innehåller svar, länka då gärna till den och lås den här tråden. Nu till frågan:

Jag har monterat två Hella 3003 på bilen, med eget relä och egen kabelsats (alltså inte volvos orginalgrejer). Min enda fundering är var jag på bästa sätt plockar styrningen från bilens befintliga helljus. Jag är alltså inte intresserad av någon knapp i kupén, har ingen nytta av att köra helljusen utan extraljusen. Är det någon som har svar på var jag kopplar på styrningen vore det suveränt, det verkar finnas många kompetenta fixare på det här forumet.

Tack på förhand!
Enklast är väl att plocka styrströmmen vid helljuslampan om du har reläet i motorummet.
Knappen rekomenderar jag. Ganska gött i "snöstorm" (finns ju iofs ingen snö kvar i södra Sverige) och du vill ha helljuset på, men extraljusen gör att det är som att köra rätt in i en vit vägg, men det är väl smaksak.
Du har ju naturligtvis en poäng där, men jag brukar enbart köra med dimljus vid svårare väder ändå. Spenderade hela förra vintern (och kommer att spendera hela denna med) i trakterna kring Riksgränsen, utan att en enda gång använda knappen (som jag hade på min förra bil).
"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]