Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det går inte att lägga i växlarna ner motorn går,men om motorn är avstängd så funkar det att få i växeln.?Det bara hände när jag skulle lägga i en växel när vi var ute och körde,det började lukta brännt också.
Bilen är en v70-04 manuell låda.
:D På din beskrivning låter det som du glömt att man måste trampa ner kopplingspedal på manuellt växlade bilar :D

(Och innan alla börjar flama mitt inlägg, ska jag tillägga att jag bara skämtade, men beskrivningen stämmer ju klockrent :D )
Det låter som kopplingen har sagt upp sig.

Lukten av bränd koppling är inte den bästa parfymen. Blir nog att åka till verkstaden med bilen. Det blir inte billigare om du fortsätter köra.
Åh, fy sjutton.

Det låter inte som någon billig operation. Inget man längtar efter.

Ifall du har vänligheten och berätta.
Hur mycket var det som kom till, förutom själva växellådan? Vad kostade operationen i runda slängar? Räcker 20 000?
hej
i mina öron låter det som att verkstaden har lurat dig? var det bara 1an och backen du provade med? hade du oljud? dom bör kunna meddela dig vad det var för fel. kunde lika enkelt varit kärvande splines ingående axel. du kan väl meddela vad felet var.
god-jul isak

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]