Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blirre
Hej! Har problem med att få igång bilen,den saknar helt gnista...
Har fått ut 2st felkoder 121 och 123
Med Autodatas förklaring betyder ju 121=Luftmassemätare/grenrörstrycksensor 123=Motortemperaturgivare
Tycker det ändå är märkligt att det inte blir nån gnista,tacksam för hjälp! (Har bytt kamaxelgivare+tändspole)
Sen är det väl så att det sitter Mapsensor i stället för luftmassemätare?Och är det då den på luftburken?
Användarvisningsbild
av B4B
Det skulle vara till stor hjälp om vi fick veta vad du har för motor i din 850-97:a ??:-/
av Blirre
Ursäkta... Det sitter B5252S motorn i den,men nu har jag äntilgen hittat felet!
Det var motorstyrn.reläet som krånglade i samband med halvtaskigt batteri,det gjorde så att det inte blev gnista!
Jag tog av höljet på reläet och la det på kylaren-sen kunde jag se när jag satt inne i bilen och provade att starta att reläet "släppte" och "drog" (klickandes)-Det i sin tur måste nog ha gjort att jag inte ens fick någon gnista trots att jag satt ett stift direkt på tändkabeln från spolen-så alla 5gnistor hamnade på samma stift!
Angående mapsensorn så hittade jag den,den satt ju ovanför kylaren med en slang in på insuget,förvillande att kalla den grenrörstrycksensor bara! :wink:

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]