Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

FiddeUBC skrev:Hej, nej Momentum ingår inte i r-design.
Hämtade bilen idag och är hellnöjd. Tydligen har min säljare skyndat på min bil rejält som blev klar på en dag.
Bilen blev dessutom lite billigare. Takspoilern ingick tydligen ändå och sen ingick aut avbländ innerbackspegel.
Nåt jag blev lite konfunderad av är att det inte går att ansluta nån ipod eftersom det enbart finns USB nu. Inget jag driekt kommer använda men ändå. Det enda som sitter extra är AUX men ingen kontakt för någon ipod.. ??:-/
Ansluter man ipoden till AUX med nån speciell kabel?

Några bilder blev det inte tyvärr, han aldrig fotta inne i hallen och väl därute va det mörkt :(
På Lördag kommer jag påbörja bytet av rails och backluckehandtag. Jag kommer lägga upp detta i en ny tråd senare som ett projekt.
Grattis!!

Jag skrev i en annan tråd om din nya bil att sena MY09 har USB-port från fabrik, precis som nya XC60. Plugga i iPod-sladden i USB-uttaget så ska det bli lite dunk sen! :wink:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nu blir jag snart bara mer o mer sur alltså. Om det nu är så. att bilen hade USB port från fabrik så har jag inte fått ett skit för de 10 000kr i tillbehör då! Jag har inte fått nån sladd och det går bara att välja mode USB AUX och CD
Det enda jag har fått till är gummimattor. Sen har jag blivit lovad en bagagrumsmatta som inte heller finns med.

Då saknas det Ipod utgång.
Aut avbländ innerbackspegel med kompass.

DVS jag kunde lika gärna valt till ett par feta fälgar istället för de 10 000kr.
Blir nog att ringa ut till säljaren på måndag så får de fan ta in bilen igen o sätta i grejerna som jag har beställt och som står på ordersedlen.

XC90_Executive jag hittar inte tråden, kan du länka till den?

Nää nu ska jag ut o fixa med prälan, bara det ku7nde sluta regna. Återkommer ikväll med bilder.
FiddeUBC skrev:XC90_Executive jag hittar inte tråden, kan du länka till den?
Såg att det var i en annan tråd jag postat det i. Men du hade iallafall skrivit i den! :wink:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=20

Om du tar din vita kabel som man använder när man kopplar in iPoden till datorn och pluggar in den i USB-uttaget i bilen istället så borde det funka. Välj USB med 'mode-knappen'. Har för mig att USB-porten skulle sitta i från fabrik efter 0842. Fråga säljaren om dom har installerat något eller om den satt i redan. Annars så är det bara att välja nått annat kul för pengarna istället! :wink:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey, tack för svar. Jag ska fråga men kan man välja saker nu när själva affären är avslutad?
Alltså jag känner ju mig lite blåst när jag valt saker som tillbehör som redan tydligen ingick.

Det verkar ju uppenbart som om USB är monterat standard nu på Hp Premium.

Jag får göra alla andra besvika med att det inte blev några bilder idag heller. Vädret tillåter helt enkelt inte just nu att ta ut biljävlen. Jag har saker som fortfarande måste fixas innan den kan bli full av salt o skit.
Jag har i var fall monterat bakluckehandtag med kromlist idag och silverrailsen.

Hoppas nu det blir fint väder imorron.

Förresten är det någon som vet vad Medir diamondcut 18 kostar?
av finnepower
FiddeUBC skrev:Okey, tack för svar. Jag ska fråga men kan man välja saker nu när själva affären är avslutad?
Alltså jag känner ju mig lite blåst när jag valt saker som tillbehör som redan tydligen ingick.

Det verkar ju uppenbart som om USB är monterat standard nu på Hp Premium.

Jag får göra alla andra besvika med att det inte blev några bilder idag heller. Vädret tillåter helt enkelt inte just nu att ta ut biljävlen. Jag har saker som fortfarande måste fixas innan den kan bli full av salt o skit.
Jag har i var fall monterat bakluckehandtag med kromlist idag och silverrailsen.

Hoppas nu det blir fint väder imorron.

Förresten är det någon som vet vad Medir diamondcut 18 kostar?
Vågar du inte ta ut bilen pga vädret? :roll:
av jumu01
Har du beställt någon lackbehandling eller lackförsegling av bilen???

Med tanke på att du inte vågade dig ut pga "skitväder"!
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nej, absolut inte. Då försvinner lackgarantin. För den delen är det inte speciellt smart o göra det innan lacken har härdat. Går man ut i garaget nu så luktar det nylackat direkt när man öppnar dörren. Jag har lite stenskottskydd som ska på bodykittet så de e därför jag inte vill ta ut bilen i ösregn ännu. Annars är det som att köra en sandbläster rätt på lacken.
Idag är det solsken och fint så idag blir bilen äntligen klar. :mrgreen:
Imorron ska jag ringa säljaren så får vi se om jag kan utnyttja mer än de 688kr på de 10 000kr i tillbehör som jag fick när jag köpte bilen.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey här kommer bilderna som jag lovade. Hjulen är bytta idag till zaurak dimondcut eftersom vinterdäck ska läggas på serapis fälgarna. Nu har bilen fått summumutrustningen.
Jag ska försöka hinna fixa bilder på bilen invändnigt också lite senare.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

https://youtu.be/afO3Hz90ulk

Verkstadshandbok

Har en s40 2004, söker verksdadshandbok p&ari[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Hej Någon som har koll på vart man k&o[…]

Rengjort och kört några mil idag. Torrt[…]