Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Jag har fått alla svar jag sökte och lite mer därtill :D superglad att jag hittade detta Volvofanatiska forum :D:P
Användarvisningsbild
av volvo51
cybermunk skrev:...spelar det någon direkt roll om man tar ett batteri med högre Ah styrka eller är det dumt kanske, sitter liksom i valet och kvalet att köpa mig nytt batteri då det gamla inte tar till sig laddning som det ska. Är det någon som har ett rakt svar på en enkel fråga?

Är det säkert att hotta upp batteriet från ett som på min 745 62 Ah till ett på 70 Ah?
Har du kollat att generatorn laddar som den ska?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Läs alla mina inlägg så ser du!

INLÄGG 4 från mig!
cybermunk skrev:För mitt nuvarande batteri ger inte riktigt den styrka det ska ha mätte för ett tag sedan och med bilen igång då låg det på 13v men avslagen då va det 10 eller någe.
Användarvisningsbild
av volvo51
Jag tror generatorn ska ladda mer än 13v, men antagligen är batteriet på upphällningen. Jag försöker bara hjälpa till,vänligare ton tack.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Sorry om jag lät bitchig men e lite sur och less, men men vad jag fattat av dom trådar jag läst ang batteri och generator så har det talats en del om 13 V men vad vet jag kan ju vara jag som fått någe bakom insprutet :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vanligtvis ligger det över 13 V, (uppåt 14) men om man har ett dåligt batteri så kan det göra att du ändå inte får högre spänning.
Du kan ju alltid testa med ett annat om du vill.

Men jag tror också batteriet är kasst, annars hade det inte gått ner till 10v när du stängde av bilen.

Ang batterivalet så: Nej ingen fara att ta ett 70A men sen kan man ju fråga sig om det är värt att lägga extra pengar på ett större.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Har suttit och glott runt på alla möjliga tillbehörsbutiker för bilar och det blir ett 62 Ah batteri.
Användarvisningsbild
av cybermunk
som det som redan sitter hoppas jag klarar mig på det batteri jag har nu för jag har ingen jag kan låna batteri ifrån utan måste vänta tills pengarna kommer nästa gång.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Kommer inte ihåg exakt vad det stod på multimetern men det va lite mer än 13v motor igång.
Användarvisningsbild
av volvo51
Jag har tidigare haft en 745 som jag har rep.handbok till, jag kollar i den och återkommer imorgon(tror den ska ladda 14,någonting) men sitter inte laddningsrelä med kol på baksidan av generatorn ,två skruvar,lätt att byta,billigt,tror det finns på Biltema. Kolla innan du kostar på mera.
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]