Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Jag tänkte vi kunde samla ihop lite Volvoinfo inför 2009 och 2010 års modeller. Lite läskigt är det med tanke på att Volvo PV kanske säljs till Kina, samtidigt har Volvo mycket på gång verkar det som

-Facelift S80 i april (enligt automotorsport.se)

-Nya S60 i december (automotorsport)

-Ny motor 1,6 G-TDi. Får den premiär i S60 eller kommer den tidigare i någon annan modell :?:

-XC60 FWD och finputsad 2,4D på 175 hk. CO2 170g/km. (denna kommer i juli enligt automotorsport)

-V70 DRIVe

Någon annan som kan fylla på med mera? Facelift C70?
Användarvisningsbild
av poseidon
Undra hur mycket av detta som blir verklighet?
Jag skall köpa ny bil under nästa år å funderar starkt på att välja bort Volvo pga osäker ägarsituation å därmed andrahandsvärde.
SAAB är nog inte längre ens att tänka på. Nya 9-3 XWD är helt klart intressant men om GM lägger ner SAAB så blir väl bilarna iskalla.
Volvo har det väl lite bättre hos Ford men iaf.

Jag tror inte vi får se någon S60. De andra punkterna blir nog aktuella. De kostar ju i princip inget.
Användarvisningsbild
av Tomas L
Tja, nya D5:an på 205 hk kommer v20 till XC70 och troligtvis även XC60.

Powershift kommer till fler modeller, troligtvis 60-, 70- och 80-serien. När är det ingen som vet. Förhoppningsvis i samband med nya D5:an, eller senast till modell -10.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ny motor 1,6 G-TDi. Den kommer andra halvan 2009 i en nuvarande modell (Automotorsport)
Användarvisningsbild
av kez_style
Facelift på S80 känns väldigt tidigt... eller är det bara jag som tycker det? vad kan ändras? Nyare baklampor? hoppas ingen extrem skillnad :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
kez_style skrev:Facelift på S80 känns väldigt tidigt... eller är det bara jag som tycker det? vad kan ändras? Nyare baklampor? hoppas ingen extrem skillnad :)
Det är en mindre facelift.

I övrigt ska det bland annat komma ett gäng DRIVe-modeller.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Henke850 skrev:Jag hoppas på helt nya designgrepp. Nu ser hela modellprogrammet likadant ut. Bara olika mått :)
Att de alla ser likadana ut är ju hela idén med deras design..... Nu är det ju bara XC90 som är gammal i designen, resten är ju enligt det nya sättet. Men varför de satsar pengar på en s60 när de redan har en s40 och en s80, det är för mig ett mysterium. Den känns helt onödig i storleken......

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]